Beweegbare stalen palen in wegdek & verkeersinnovatie: LED-OP

Ik heb 2 how to OSM-verkeersinrichtings-mapping vragen:

1. In Haarlem zijn al jaren beweegbare palen aanwezig die zorgen dat verkeer zonder pas-licentie uit de binnenstad weert.
    Ik zie dat die palen sets door Thays zo gemapt zijn: paal 1 & paal 2 zijn.
    Hoe kan je het stuk weg precies tussen de palen het best mappen met onderstaand weg deel keys ?
    Het is nu door dezelfde mapper zo gemapt en vraag me af of er nog een verbeter stap (beter—>best in verbeterfase: goed—>beter—>best) mogelijk/wenselijk is ?
    Feiten (tevens gechecked via mijn eigen ogen met ‘eyes on ground’-methode).
    Zou maxspeed bijv. sowieso 30 moeten zijn, maar vraag me af of er nog verbeterpuntjes zijn die we dan meteen mee kunnen nemen in 1 keer.
    Dit ingegeven door deze parkeerzone info met de nadruk op deze tekst:
    straten in het voetgangersgebied geldt: u mag hier niet parkeren. Ook niet als u er woont of uw bedrijf er is gevestigd. U kunt dan wel een parkeervergunning aanvragen waarmee u parkeert op de beschikbare parkeerplaatsen in uw vergunninggebied” in parkeer zone B.
    Dit betekent dat niet alleen Politie, ambulance, brandweer, artsen een bollard-licentie hebben maar ook inwoners van parkeerzone B… de vraag dan alleen is: hoe map je zoiets ?

2. verkeersinnovatie: LED-OP (korte video)
    Via: https://www.baminfra.nl/innovaties/led-op kwam ik op de vraag of en zo ja hoe je dit fenomeen in OSM zou kunnen/moeten mappen…

Edit: korte video toevoeging
Edit2, Tekstgedeelte toevoeging “:Dit… hoe map je zoiets ?

Ah, “innovatie”, de BAM variant van de Heijmans bike scout die inmiddels bijna 10 jaar oud is. https://www.heijmans.nl/nl/verbinden/wat-we-doen/techniek/heijmans-bikescout/
Mooi zo’n bedrijfsblog zonder publicatie datum met als contact persoon een commercieel manager.

Suggestie, zijn dit niet hazard=dangerous_junction als dit soort systemen nodig zijn?
…of is de kruising het probleem niet? :wink:

1 Like

Ok, ook nog even constructief proberen te zijn dit jaar…
Een bestaande tag die bij highway=crossing gebruikt kan worden:

flashing_lights=sensor

A flashing light is triggered by an approaching pedestrian(s)/cyclist(s) or movement in the waiting area of the crossing making an initial button press un-necessary and ideally allowing for crossing pedestrian(s)/cyclist(s) to be able to cross without stopping.

Ik snap nooit waarom iemand niet gewoon alleen maar constructief kan reageren.
De publicatie kwam ik tegen omdat ik een project tegen kwam waarin dit toegepast zou gaan worden, niets meer niets minder…
Je kan:

1. de discussie pas starten als het gemapt moet gaan worden waardoor door geen consensus het hele fenomeen wat dan wel in de praktijk te zien is geskipt gaat worden (voorbeelden te over hier op dit forum…)
  2. de discussie starten als ze op ontwerptekeningen terecht komen ala de discussie start van WADI… een discussie die in Nederland gesmoord is en maanden later tot mijn grote verbazing overgenomen is door Amerikanen onder amerikaanse situatie-voorwaarden als kandidaat voorstel waarbij volkomen aan de Nederlandse situatie voorbij gegaan is…

Je oplossing voor vraag 2 is mooi waardoor ik benieuwd ben naar je oplossing voor vraag 1 waar je nog helemaal geen reactie opgegeven hebt.

1 Like

Eigenlijk was mijn antwoord best constructief, kennelijk is het een “dangerous_junction”.

Ik ben namelijk een verstokt fietser ben die aangereden is op een kruising met zo’n waarschuwingssysteem. Die “cat eyes” waren heel groot in het Eindhovens nieuws als de oplossing voor automobilisten die niet normaal een voorrangsfietspad kunnen oversteken - een kruising met verhoogd plateau, waarschuwingsborden, pijlen, haaientanden, rood-fietspad, etc!

De BIM “innovatie” is weer gewoon een bullshit oplossing om niks te willen doen aan de auto’s en automobilisten zelf.

Ik heb geen mening of oplossing voor vraag 1.
Er is vast wel wat op wiki te vinden voor ‘emergency’ en ‘permit’.

Button geactiveerd, die ik weet, ziet er zo uit.
In deze straat, staan er vier achter elkaar.
De mogelijkheid, dat de voetganger de extra attentie aan zet.
flashing_lights=button

En zo zijn ze er ook met een verlichte L2 kast.
Die ik niet werkend heb gezien Of ze knipperend zijn? flashing? Dan zou de tagging misschien verkeerd zijn.

Misschien moet dit even geplaatst worden in het Zebra topic

Dan zoek je even verder, blijken het led borden te zijn.
afbeelding

De officiële blauwe verkeersborden voor een voetgangersoversteekplaats zijn voorzien van felle LED-lampjes. Voetgangers kunnen deze activeren door het indrukken van een drukknop. Het rijdend verkeer wordt daardoor extra geattendeerd op de aanwezigheid van een overstekende voetganger

Het plaatsen van dergelijke LED-borden kost ongeveer 12 duizend euro per locatie.

Je vraagt je dan toch af of het in die gevallen niet simpeler en veiliger is (goedkoper ook wellicht) om een verkeerslicht te plaatsen. €12.000 voor een bord…pfff…

volgens schrijven ondertussen 8 stuks tor 2023.

opmerking:

Bijna niemand duwt op de knop van het licht haha

ze hebben ook deze variant

.

Ja, maar dat zijn gewoon borden om aan te geven dat er een VOP is.

Maar als het kennelijk nodig is om een bord met led verlichting te plaatsen die je dan met een knop bedienen moet voordat automobilisten dat door hebben. Maak er dan verkeerslichten van :slight_smile:

Het gaat dan om de blauw witte paal omhulsel.

Per locatie :slight_smile: En natuurlijk niet alleen de borden. De palen, zonnepanelen, accu’s en bedrading, transport en natuurlijk de manuren spelen ook allemaal mee. En ik heb geen kostenplaatje voor de plaatsing van een verkeerslicht installatie maar ik heb zo het gevoel dat dat niet echt goedkoper is.

P.S. Licht het aan mij of is er op de linkerpaal in de foto inderdaad geen bord gemonteerd (eenrichtingsweg?).

Je bedoelt het bordje om rechts van het verkeerseiland te rijden voor tegemoedkomend verkeer:
image
Die worden toch nooit herhaald halverwege de oversteekplaats zelf?

Nee, sorry. Ik bedoelde de foto met de LED borden waar het kostenverhaal over gaat.

Klopt, dit is een eenrichtingsweg, andere kant van de parkeerplaats ligt ook een eenrichtingsweg met dezelfde constructie.