Vreemde Duitse straatnaamvertaalbewerkingen

Misschien een bulk-edit op basis van name:de met highway=* binnen Nederland? Of zijn er dan teveel plaatsen waar het mis kan gaan? Dat er dan een beetje rommel overblijft is geen ramp.

1 Like

Er zijn ook ambassades, kantoren en wijknamen ‘omgenaamd’.

Deze reactie kreeg ik van TheSebic…
Good evening

Sorry, I didn’t known that the translation should only be done if it’s an official name.

I’ll try to revert them all.

Zo te zien is hij daar al mee begonnen.
Heb 'm Good Luck gewenst en gewezen op ons forum.

2 Likes

Verzoek…
'k Denk dat mapper wel wat assistentie kan gebruiken gezien de reactie.
Heb nu zelf even de computer uit… morgen weer een dag.
Even geen idee of reverts nog mogelijk zijn. Iemand nog een idee?

Thanks for the links, I didn’t know them.

You are the first one to message me, without you I wouldn’t have realized my mistakes and moved on…

Well, I made the mistakes and should be trying to fix them all. If you would like to help or have the time for that, I would appreciate that.

Again, I’m very sorry about that

Ik zou de user wat tijd geven.

Over enkele dagen een overpass query die zoekt op name:de laatst gewijzigd door TheSebic in Nederland en dan de overgebleven objecten opruimen.

2 Likes

Typisch gevalletje onwetendheid & tevens sportieve reactie van de editor.
Mijn steun heeft ie als er nog hulp nodig is maar wel nadat ik de fietsroute relatie’s F200 & G200 voltooid heb.

Hello from Germany,

The user received nine changeset comments regarding his edits. First one by me where he added name:nl: Changeset: 139734767 | OpenStreetMap. There should be one mail notifaction for every comment. So I think he should check why he did not received those mails (maybe spam folder).

Regards from Aachen/Aken

Hi…
Möglich…
Ich habe zu ihm einen PB geschickt mit einem Hyperlink. Das hat trotzdem Erfolg :grinning:

Manche Mapper gucken nicht in ihren Email
.

1 Like

Overpass query for roads in NL with name:de tag by TheSebik

2 Likes

Als TheSebik morgen niet verder is gegaan met de changes te herstellen, pak ik de Haagse omgeving wel op.

1 Like

Ik kan komende tijd Venlo & Eindhoven corrigeren mocht ie er zelf niet meer uitkomen. Hij is fanatiek bezig geweest. :wink:

1 Like

Ja hij had er echt zin in ! :slight_smile:

Ik heb Nieuwerkerk aan de IJssel al verbeterd, ik kon het niet aanzien. Ik kan ook geen enkel patroon ontdekken in de edits, het lijkt volkomen hapsnap.

2 Likes

Wel een originele manier om Nederlands te leren :smiley:

Ik kreeg wat jeuk en heb inmiddels Venlo bevrijdt. Onze buren zijn wel echt goed in nasynchronisatie, er zaten mooie pareltjes tussen.

@Friendly_Ghost Als de [name:de] wijziging niet de laatste wijziging is van een highway/area, dan laat de overpass deze niet zien. Ik heb dit nu in Venlo een paar keer gehad. Of kijk ik scheef? Voorbeeldje: Way: ‪Oude Markt‬ (‪164806002‬) | OpenStreetMap .

Dat klopt. Het werkt alleen als TheSebik de laatste is die een weg heeft aangeraakt. Je kunt breder zoeken naar alle name:de of alle recente name:de. Dan ga je geheid meer vreemde situaties vinden, maar tegelijkertijd ook een aantal correcte Duitse namen, bijvoorbeeld aan de landsgrens.

Wat in het Haagse nog niet door TheSebik was teruggezet heb ik eenvoudig met osm-revert van Monicz kunnen herstellen.

Amsterdem en Eindhoven zijn nu ook klaar. Bedankt voor de Overpass link.

1 Like

13 posts were split to a new topic: Discussie over het automatisch vertalen van OSM name tags

Kerkrade is ook klaar. :slight_smile:

1 Like