Dat is Ottink, daar krijgen we binnenkort nog uitsluitsel over.
Wat hij op de site aanpast zit dus meteen in de exports, dus dat heeft zeker de voorkeur!
Als je de gpx inleest in JOSM heb je nog niet alle attributen gelijk als tags beschikbaar, toch? Er zijn bewerkingen nodig om ze onze keys en values toe te kennen op basis van wat er in de gpx staat. En de export op de site bevat alles, ipv de selecties verwijderd/match/toegevoegd.
De verwijderingen zijn opgelost op 1 na, die wordt misschien verwijderd, we krijgen bericht.
Matches met verschillen: de meeste zijn opgelost en de rest hoor ik komende week.
Dus, inderdaad, alleen de niet-matches als nodes, met hun lat/lon en met de volgende tags:
amenity=cafe
self_service=only
outdoor_seating=only /* indien dit geen meerderheid van stemmen krijgt, eenvoudig te vervangen door wat dan wél een meerderheid krijgt: highway=rest_area, tourism=picnic_site, of whatever.
name=name from export
website=url from export
ref:Rustpunt=p_id from url from export
fixme=resurvey /* markeert voor ons of het punt afdoende gecheckt is. Kan ook door losse mappers opgepikt worden.
source=https://www.rustpunt.nu/
source:date=2022-10
MIjn plannetje is om hier een projekt van te maken. Namelijk de lijst per provincie of gebied te verdelen onder vrijwillige mappers die eerst in JOSM een leunstoelverifikatie uitvoeren, dan wat redelijk zeker is uploaden, en dan exacte verifikatie gaan doen waarbij de fixme vervangen wordt door de survey:date.
Bij blijvende twijfel niet uploaden, dan vragen we het gewoon aan rustpunt.nu. Maar ik denk dat je zo behoorlijk snel vrijwel alle rustpunten in ieder geval in de buurt van het juiste adres krijgt, en dat is beter dan niets. Daarmee zijn wandelaars en fietsers al behoorlijk geholpen.
Dan volgt de fase van precisie en verfijning, met behulp van alle digitale middelen plus survey én de hulp van Rustpunt.nu. Die ga ik gewoon vragen om de punten met Id op de juiste plek te schuiven. Misschien vindt-ie het zo waardevol dat hij een vaste bijdrager wordt! Hij wil zelf ook graag dat de punten op de site zo precies mogelijk zijn. Iedere dag 20 bekijken of zo, dan is hij er in een maand doorheen; als wij ondertussen ook aktief blijven met survey en feedback dan doet hij dat wel, het is win-win!