Provincie van de Maand - Gelderland

Ik hoop dat iedereen een fijn paasweekend heeft gehad en nu frisse energie heeft om verder te gaan met de nieuwe provincie van de maand: Gelderland! Dit is onze grootste provincie en hier is altijd genoeg te doen.

Voor mensen die dit voor het eerst lezen: we focussen ons elke maand op een nieuwe provincie, om de samenwerking tussen mappers te bevorderen en om de grootte van onze mapping projecten behapbaarder te maken. Iedereen mapt natuurlijk wat hij of zij belangrijk vindt en niets is verplicht. De afgelopen drie maanden waren al een groot succes, dus dit zetten we door.

Relevante links:

Zoals altijd, als je geïnteresseerd bent in een Overpass query of MapRoulette task voor Gelderland hoef je maar te roepen, en deel vooral je voortgang want dat is leuk en motiverend voor iedereen.

1 Like

Tja, 3dshapes notes hoeft niet meer want die heb ik volledig uitgeroeid in NL en stukjes D en B. Telt dat als voortgang? :slight_smile:

Ik zou best aan 3dshape source willen werken, maar dat is veel te veel, onbegonnen werk, dus daar zou een zinvolle subselectie moeten zijn. Misschien landuse=orchard met source=3dshapes? Met de nep-orchards langs snelwegen (dubbele/driedubbele bomenrijen) valt het nog wel mee denk ik, maar een hoop zijn gerooid of vervangen door kassen of het zijn eigenlijk plant_nursery’s.

Maar misschien komen de nu bestaande orchards straks uit een BGT-import rollen. Of is het nu al mogelijk om daar een selectie van te maken en die om te zetten in een MapRoulette missie en/of een JOSM import/laag waar we uit kunnen putten?

Dat denk ik ook wel eens en dan is voor mij de oplossing een kleiner gebied te kiezen, bij. één gemeente.

Naar mijn idee geeft Osmose ook best goede suggesties (lang niet allemaal), dit is een kaartje met alle categorieën die Osmose kent, maar als je eerst select - nothing doet en daarna weer een categorie van je keuze aan zet zie je alleen die categorie.

Van de provincie met het grootste oppervlakte (incl. water), Friesland naar de provincie met het grootste landoppervlakte.

Wat betreft maxspeed:

  • motorway :: missing maxspeed: 87, total: 3291, pct with maxspeed: 97.4
  • trunk :: missing maxspeed: 2, total: 450, pct with maxspeed: 99.6
  • primary :: missing maxspeed: 53, total: 7042, pct with maxspeed: 99.2
  • secondary :: missing maxspeed: 85, total: 6753, pct with maxspeed: 98.7
  • tertiary :: missing maxspeed: 499, total: 12583, pct with maxspeed: 96.0
  • unclassified :: missing maxspeed: 5704, total: 24979, pct with maxspeed: 77.2
  • residential :: missing maxspeed: 11882, total: 48193, pct with maxspeed: 75.3
  • living_street :: missing maxspeed: 16, total: 4004, pct with maxspeed: 99.6
  • total :: missing maxspeed: 18328, total: 107295, pct with maxspeed: 82.9

In Friesland begonnen we met 89% en 5669 wegen totaal dus dit is een bijna 3 maal grotere kluif.

Hulp is welkom, mijn advies, kies één van de 51 gemeentes en download de wegen zonder maximum snelheid voor die gemeente en probeer die te voorzien van de maximumsnelheid.

Ten oosten van Doetinchem is bijna alles al door een mapper gedaan en de Veluwe heeft niet zo veel wegen.

Screenshot_20240402_224348

2 Likes

Hallo, Ik kan wel een dagje rijden met de pro 2 op de auto. Overleg onderling even wat belangrijk is. Verder heb ik net een kort filmpje gemaakt over hoe je straatmeubilair en verkeersborden kunt downloaden van Mapillary. Misschien helpt jullie dat. https://youtu.be/769QGriR3jA (edit: deze is op dit moment nog aan het uploaden zie ik nu)

1 Like

Net je YouTube filmpje beluisterd.
Omtrent verkeersborden een vraagje: staat er ook bij wanneer de bewuste verkeersborden gespot zijn ?

Hallo Dillen_GJ

Ik had geen idee maar heb je antwoord gevonden: https://youtu.be/OZUKyn9ztQg Je kunt een datum selecteren als filter.

Groet, Martijn

1 Like

Had eigenlijk halverwege de maand een update willen geven maar daar is het niet van gekomen, dus met nog een week te gaan:

  • motorway :: missing maxspeed: 94, total: 3331, pct with maxspeed: 97.2
  • trunk :: missing maxspeed: 2, total: 439, pct with maxspeed: 99.5
  • primary :: missing maxspeed: 66, total: 6831, pct with maxspeed: 99.0
  • secondary :: missing maxspeed: 36, total: 6738, pct with maxspeed: 99.5
  • tertiary :: missing maxspeed: 184, total: 12793, pct with maxspeed: 98.6
  • unclassified :: missing maxspeed: 2655, total: 25183, pct with maxspeed: 89.5
  • residential :: missing maxspeed: 4010, total: 48146, pct with maxspeed: 91.7
  • living_street :: missing maxspeed: 13, total: 4352, pct with maxspeed: 99.7
  • total :: missing maxspeed: 7060, total: 107813, pct with maxspeed: 93.5

Dus van 18328 terug naar 7060 missing en van 82.9 naar 93.5%

1 Like

Ik heb gisteren nog een heleboel gedaan, dus je timing is uitstekend!

Een grote duim omhoog voor jouw werk in Ede :+1: Changeset: 150364237 | OpenStreetMap

Ja, Ede was één van die rode “pitten”.

Met de werkwijze die ik zojuist beschreven heb was het relatief makkelijk.

Een voorgaande mapper had al bijna alle 50 km/h wegen bijgewerkt dus het was de wijken aflopen en kijken of het 30 km/h was of woonerf.

Ik nog even gekeken wat nog een andere rode pit was en … vreemd die weg had toch nog geen maxspeed.

Maar dat was Changeset: 150368477 | OpenStreetMap, dus ook een :+1: voor jou!

Dankje! Hier is nog een grote: Changeset: 150415703 | OpenStreetMap

2 Likes