Is er behoefte aan Streetview foto's en waar dan precies?

Bijkomend voordeel van keywords in het begin van een note te zetten is dat ze bruikbaar worden in Osmand.

1 Like

Zeer zeker wel! Genoeg gebieden waar geen Mapillary beelden van beschikbaar zijn. In mijn regio bijvoorbeeld delen van Duivendrecht; maar er gebeurt ook meer dan genoeg nieuwbouw en verbouwing en dan zijn beelden vaak zeer wenselijk.

Leuke hobby om 360 beelden te maken; ik doe het vooralsnog met een iPhone op het stuur van m’n fiets en bij de voorruit in de auto. Weliswaar geen 360 en de kwaliteit is soms matig; maar dan beter iets dan niets.

Een bakfiets met een stellage en een professionele 3D camera is me net iets te gortig (vooral qua prijs en waar laat je het :slight_smile: )

Edit: Bedrijventerrein Entrada in Duivendrecht/Amsterdam Zuidoost is in zijn geheel nog niet met een streetview bestreken. Zélfs Google niet :scream:

1 Like

Hallo Otto, Wie weet kom ik er een een keer in de buurt, camera kan ook op de auto.

3 Likes

Nou je bent ook welkom in Haarlem als dat niet te ver weg is voor je. Bovendien zijn er rondom gemeente Amsterdam, Haarlem, Haarlemmermeer & Velsen genoeg deel parken vallend onder Spaarnwoude park die mooi in beeld gebracht kunnen worden.

2 Likes

Goed om te horen dat er wel vraag is. Nu nog een mooi kaartje waar iedereen zijn beeld-behoefte op kwijt kan. Als ik de enige ben die daar naar wil kijken schiet het natuurlijk ook niet echt op. Hoe doen jullie dat normaal gesproken? Niemand wil ‘op pad gestuurd worden’ Maar als je zelf kunt kijken en kiezen is de kans een stuk groter dat men op pad gaat om beeld te verzamelen.

Als ik rondrij (fiets of auto) zet ik meestal Mapillary capture wel aan; en op basis van de hoeveelheid groene lijntjes (of het gebrek daaraan) zet ik dan de opname aan.

Als ik een gebied vind op de kaart waarvan ik vind dat het materiaal wel heel karig is dan rij ik er heen om wat opnames te maken; of ik rij een keer een alternatieve route op weg ergens naar toe.

3 Likes

Nu Gelderland de provincie van de maand is kwam ik de Huissensedijk op de grens van Arnhem/Huissen tegen.

Zou goed zijn om daar wat Mapillary beelden van te krijgen:

  • het is me niet duidelijk waarom het doodlopend is hoewel er borden aan beiden kanten staan.
  • de maximumsnelheid lijkt me inconsistent, kon je van het oosten kan lijkt het 80 km/h te zijn, vanaf het oosten (Parkdreef) dan 30 km/h.

Eigenlijk kan heel Huissen wel wat meer Mapillary beelden gebruiken.

1 Like

Ik denk dat je de Huissensedijk bedoeld.
Die is jaren geleden autoluw gemaakt. En die inconsistentie zit er al jaren in. Niet heel erg, want er rijdt vooral “langzaam verkeer”
Dat doodlopend slaat op de paal, die in de Loostraat zit.
Daardoor kan autoverkeer alleen vanaf de Kronenburgdijk de Huissensedijk op ter ontsluiting van een aantal panden.
De verdere aansluitingen op de Huissensedijk zijn fietspaden en een hele belangrijke, de snelfietsroute naar Nijmegen (Kruisstraat) takt er ook vanaf.
Voor de snelheid kun je - naar mijn idee - het beste naar de westkant kijken, want vanaf daar rijdt het autoverkeer. Door de paal in de Loostraat is er een soort scheiding gekomen.

2 Likes

Geeft dat naar jouw ervaring veel toegevoegde waarde om beelden van allebei te hebben van hetzelfde moment op dezelfde locatie?

Als dat zo is zou ik dat in mijn omgeving ook kunnen gaan doen, want ik heb nu sinds kort beschikking tot een action cam en een 360 cam van GoPro

Batterijduur is wel een dingetje, na 2 uur is het wel leeg, dus moet ik misschien maar de cameras gaan aansluiten aan een powerbank tijdens het fietsen.

Ja voor werk en privé gebruik ik altijd omvormers of externe batterijen. De batterijen van die kleine camera’s zijn niet bedoeld voor onafgebroken gebruik. Provincie van de maand is verder wel aan me voorbij gegaan zonder dat ik erop uit ben geweest, Maar goed dat komt nog wel.

Raad je het af om de GoPro’s aan te sluiten op een Powerbank? Of is het pas slecht vanaf een bepaalde tijdsperiode.
Zou ik bijvoorbeeld de powerbank kunnen gebruiken om 4 uur lang foto’s te maken zonder dat het schadelijk is.

Echt geen idee. De camera’s die ik uitputtend gebruik zitten altijd aan externe voeding. Of dat goed of slacht is ben ik eigenlijk niet echt mee bezig.

die quote daar bedoel ik mee dat het allemaal mini accu’s zijn. omdat het ook niniatuur camera’s zijn.

Ah oké, dan had ik je niet goed begrepen.

Zeker. Ik ben zelfs afgestapt van video terug naar time lapse op mijn Gopro.
Kwaliteit kan het verschil maken en is ook aangenamer om naar te kijken.

1 Like

Met de 360 graden of de normale? Want met de 360 graden betekent dat volgensmij dat je maar om de 2 seconden een foto kan maken ipv om de 0.5 seconden.

Ik heb het hier over de normale.
Als je 360 doet, dan raad ik aan beide samen te doen.
Zoals Koninklijke, waarvan ik reeds een link gezet heb.

2 Likes

Hallo dvdhoven, Ik heb een paar nieuwe hondenlosloop borden in Sonsbeek In Arnhem. Het gebied is kleiner geworden naar de uitleg van een honden bezitter en de palen waar het mee aangegeven wordt zijn nieuw. Ik heb er 4 of 5 op de foto. WeTransfer - Send Large Files & Share Photos Online - Up to 2GB Free
het is een beetje een puzzel maar ik heb ze op tijd opnieuw namen gegeven. de gps ging me te traag van de telefoon naar de camera dus ik heb van de locatie ook een foto. Hoop dat jij of iemand er iets aan heeft. en of er een betere manier is om deze foto’s bekend te maken zou misschien ook wel handig zijn.


Kaart Arnhem losloop, wijken de locatiefoto’s af?

Waarom is daar geen officiële bekendmaking van. Eerder wel bekendmakingen.

Als de foto in de exif geen gps coordinaten heeft is het lastig te gebruiken en overnemen graden is ook lastiger.

De palen zijn afgelopen woensdag of donderdag geplaatst. Hoe de voor en na situatie officieel is qua grootte weet ik. Ik heb idd ook geen bekendmaking in de mail gehad en die hondenbezitter die ik sprak ook niet. Ik zal de volgende keer alleen mijn telefoon gebruiken in plaats van ook de camera, no problem.