Hoe herken je onzin en hoe kom je er vanaf?

Discusieren heeft volgens mij geen zin. Verbieden voor anoniem (=inloggen verplicht) ook niet.

Ik heb geen behoefte aan meldingen van iemand die in het wildeweg dit soort dingen roept, ookal wordt er niemand in het bijzonder aangesproken. Voor mij een reden om anoniem te reageren op deze notes.

Ik krijg het aan de stok met ene heer Jaap de Vries die vindt dat hij de baas is als ik notes met een rare wending afsluit. Dus dat doe ik ook niet meer. :roll_eyes:

Edit: https://www.openstreetmap.org/note/773351 De eerste anoniem was ik, maar de volgende dus niet!

Is het mogelijk om alle notes te filteren op deze tekst, te verwijderen, over twee weken alleen de eerste tekst terug te plaatsen? Het liefst met een scriptje ofzo. Ik heb ergens gelezen dat je een bestand met alle notes kon downloaden…

Edit: hier:! http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Notes

Notes dump
As of August 2014, the entire notes database is downloadable from http://planet.openstreetmap.org/notes/. The dump file contains notes text, status fields, and all comments. As of August 2014, there were over 200,000 notes and over 400,000 comments, giving a compressed file size (using bxip2) of 13 MB. The notes dumps are produced using https://github.com/iandees/planet-notes-dump.
An archive of this dump file is also available on the Internet Archive on a daily basis. This is particularly useful if you are researching for notes made for a certain date. Archives are available since December 17, 2014.

De DWG (FTA) heeft inmiddels ingegrepen in de vinkjes kwestie.

Niet helemaal, alleen in Culemborg zo lijkt het.

In Geldermalsen hebben Commodoortje en Jaap de Vries alle notes verwerkt, danwel onverwerkt gesloten.

In Tiel staan not veel doodsbedreigingen, maar daar zijn de meeste notes helemaal anoniem maar wel nuttig.

In Leerdam staan er nog een paar.

Misschien even afwachten om te kijken wat het beste werkt.
Culemborg: afsluiten en overnieuwbeginnen door DWG
Tiel: niets mee doen
Geldermalsen: afsluiten en niet verwerken
Leerdam: niets mee doen

Er zijn inmiddels ook door SomeoneElse (DWG) meer van deze notes onderhanden genomen.
Het lijkt er nu op dat de meeste anonieme “vinkmeldingen” uit het systeem zijn verwijderd.
Afwachten wat er nu gaat gebeuren…

Mooi, er wordt ingegrepen. Ik denk niet dat er wordt ingegrepen vanwege de vinkmeldingen maar vanwege de doodsbedreigingen. Eens kijken wat er nu gebeurt.

Het wordt weer irritant rood in de Betuwe, maar de zinloze meldingen breiden zich ook uit … :frowning:

Er is ook iemand bezig om bij alle veerdiensten de opmerking “boot” te plaatsen…

… dat is dezelfde persoon. :frowning:

De boten staan inmiddels als opgelost.
Ook een leuke: homobos :frowning: Ook als opgelost gezet

Hinderlijk al die slachterijen.
Daar is geen tag voor in OSM
Een slagerij wel, maar voor een slachterij zou een craft= tag moeten zijn, maar die is er niet. Tenminste ik kan hem niet vinden

Vinkje, Bootje, Set het er maar in, want hier kan je swemme en van de brug af springe.

Weet eigenlijk niet of het dezelfde is als al die doodsbedreigingen van vorige week. Is in ieder geval vervelend. Allemaal maar negeren?

industrial=slaughterhouse is 16 keer gebruikt volgens taginfo en staat beschreven op de wiki

Of met zijn allen anoniem 200 keer “hier kan je swemmen, set het er maar in” notes plaatsen? :smiley: Dan gaat de lol er vanzelf af.

Hierbij is de tag landuse=industrial noodzakelijk.

Nog even terugkomen op al die slachterijen.
Het lijkt erop dat deze notes geplaatst worden met als basis een website.
Zie het commentaar dat ik kreeg op mijn opmerking bij zo’n slachterij note

Persoonlijk heb ik de neiging die notes dicht te gooien.
Naar mijn idee moeten we geen zaken van een website overnemen of op notes ingaan, die op een website gebaseerd zijn.

Ik heb zelf wel dit soort nodes proberen op te lossen in mijn eigen omgeving (waar ik het ook ter plekke kan controleren). Daarbij liep ik wel aan tegen hetzelfde probleem. De tagging voor winkels is zeer uitgebreid, maar voor bedrijven is het allemaal erg beperkt.

Als jij gewoon antwoordt dat er binnen OSM simpelweg geen manieren zijn om slachthuizen te taggen, vind ik de toon van het antwoord van anoniem ronduit onredelijk: ‘En ik waarschuw vast…’ en ‘Als je slim bent’. Als anoniem het allemaal veel beter weet, waarom verandert hij het zelf niet?

Een website hoeft inderdaad niet per se te kloppen, misschien kan anoniem Mapillary gebruiken, of hij moet er zelf even langs rijden.

Persoonlijk zou ik ze inderdaad ook dicht gooien.

In Nijkerk zijn nu allemaal opmerkingen geplaatst over bedrijven werkzaam in de voedselindustrie.

http://www.openstreetmap.org/note/800735#map=15/52.2349/5.4760&layers=N

Moet dit wel of niet worden toegevoegd? en zo ja, wat is de juiste manier.

Je kunt het alleen toevoegen als je zelf gezien hebt. Afgaan op wat een anoniem zegt, kun je niet. Je moet zelf constateren of al weten dat iets klopt.
Bijv. van diverse van die stoplichtmeldingen weet ik gewoon dat op dat kruispunt stoplichten staan, dan kan ik ze toevoegen. Ken ik het kruispunt niet, dan laat ik gewoon liggen. Of er moeten Mapilairy beelden beschikbaar zijn, dan kan het weer wel.

Tja, als die bedrijven daar zitten zie ik niet waarom ze niet zouden moeten worden toegevoegd. OSM zo compleet mogelijk maken zou ik zeggen. En als er geen tagging voor is, dan maar overig zou ik zeggen.