Tijdje terug kwam @Allroads met zijn leuke QGIS kaartje:
wat ook gaat over sidewalks.
Ik volg dit forum nu enkele jaren, en had eigenlijk een storm aan reacties verwacht…vreemd genoeg heeft helemaal niemand gereageerd. Ik keek naar aanleiding van zijn post wat wiki pagina’s door, met voor mij de conclusie: hier is geen touw aan vast te knopen. In eerste instantie dacht ik eigenlijk: je hebt een stoep, of je hebt geen stoep, hoe moeilijk kan het zijn?
Dat gevoel bekruipt me wel vaker, neem bv die zebra crosssings discussie. Ik haak er snel bij af.
Met gevolg dat ik me beperk tot dingen die ik wel begrijp…In die discussies ontbreekt het ook vaak aan een soort van eindconclusie, je moet het hele verhaal doorworstelen, en dan nog lukt het niet om zelf zo’n conclusie te trekken. Ook de wiki is in redelijk wat gevallen te vaag, springt van hot naar her, en laat ook vaak ruimte voor meerdere opties.
Kan me voorstellen dat dat voor meerdere nieuwkomers/minder fanatieke mappers geldt…
Niet dat ik hiervoor een oplossing voorhanden heb, het is meer zomaar even een opmerking tussendoor.
Als ik met pensioen ben, dan ga ik misschien eens een poging doen om er iets van te snappen, maar dan nog blijkt er vaak onenigheid tussen de mensen die hier al jaren met OSM bezig zijn.