Tja dat is gewoon fout. Moeten wij nou zo ingewikkeld doen omdat er op sommige plekken fout getagd wordt? De dataverwerker moet toch al onderscheid tussen landen maken.
Klopt. Volgens mij is dat een keuze die we kunnen maken. Zou dus betekenen dat we zebra’s veranderen van marked
naar zebra
.
Klopt ook. Vandaar dat ik het heb over ‘de standaardsituatie’. Hier kan je secundair (via crossing:markings
) de zebra taggen. Een dataverwerker zal altijd de keuze moeten maken waar die vanuit moet gaan. Ik ben er hier vanuit gegaan dat de verkeerslichten vaker aanstaan dan niet, dus dat je liever hebt dat die ‘gelezen’ worden dan andersom. Daarnaast kan dus via crossing:markings
nog gecheckt worden of er ook een zebra is mocht het verkeerslicht uitstaan.
Samenvattend: we moeten een keuze maken. Daar zitten altijd nadelen aan, en waarschijnlijk ook werk om zaken te wijzigen. Ik pleit alleen voor een relatief simpel systeem, in plaats van dat we straks op elke simpele zebra 5 tags aan het plaatsen zijn.
Volgens mij zijn dots stippen als ik naar de plaatjes op de wiki kijk. Dus misschien moeten we hier onze eigen waarde in het leven roepen.
Overigens willen sommige wegbeheerders ze nog wel eens door elkaar halen. Dus zal je altijd nog naar de haaientanden moeten kijken.