Turborotonde nog maar eens een keer

Ik kreeg de suggestie om het “probleem” dat soms de baan waar je vandaan komt bepaalt waar je eraf mag, te regelen met connectivity relaties. Maar het lijkt mij niet handig om alle toegestane connecties te gaan mappen omdat er 1 niet mag. Ik zie uberhaupt geen ground truth hiervoor, wat ik voor de andere bewegingen nog wel zie (in de belijning en de layout). Maar het blijkt dat je ook dit geval met een turn restriction kan doen: je kan als via member(s) een of meer ways opnemen. In dit geval dus een no_right_turn restriction met de linker voorsorteerstrook als from, een stuk binnenring als via en de exitstrook als to. Die geldt dan niet voor verkeer wat al op de binnenring reed. Of dit router support heeft weet ik niet.
Als je dit gaat doen, zou je het MI ook moeten doen voor de (vele) gevallen waarin je (als je niet afslaat) een U-bocht over de rotonde doet. Want de U-bocht staat niet op je voorsorteerstrook aangegeven!

O ja, nog iets: als ik mbv de “Herrieman-manoeuvre”( :smiley: ) 6 rondjes om de rotonde rijd is dat natuurlijk helemaal goed, als ik uiteindelijk de rotonde maar verlaat op een van de exits die op de oorspronkelijke voorsorteerstrook aangegeven stonden. Toch?