Vanaf vandaag (30 september) tot en met minstens 9 december 2024 is de Knijpslaan in Kolham een tijdelijke doorlopende weg, uitgezonderd fietsers/bromfietsers. Er staat een blokkade thv nummer 8.
Hoe geef je zoiets aan? Ik heb gezocht op het forum en wiki, maar ik kom er niet helemaal uit (waarschijnlijk door gebrek aan ervaring).
De reden dit hier weinig over bekend is, is omdat OSM geen live database is, dingen die met de dag of week veranderen worden niet gemapped. Daarom is er ook geen verkeersdrukte of werkzaamheden binnen OSM.
Op het moment dat een weg in aanbouw is kan deze gemapped worden met highway=construction.
Als een weg gereconstrueerd word en het gaat lang duren, denk aan minimaal 6 maanden. Dan is het mogelijk om deze ook op highway=construction te zetten.
Na 9 december wordt deze tag door routeerders genegeerd en gelden weer de standaardwaarden. Als je zo’n conditional (voorwaardelijkheid) toevoegt aan de kaart zou ik wel een aantekening maken en zelf na verloop van tijd de informatie weer terugzetten.
Het is inderdaad doodlopende weg. Ik zal er straks even naar kijken. De weg blijft natuurlijk wel toegankelijk, maar is doodlopend.
Misschien is het een mogelijkheid om er een stukje weg op de plek van de blokkade (tgv nr 8) te maken waar motorvoertuigen niet langs kunnen en fietser etc wel.