Tagging rustpunt.nu locaties

Zal ik die aan de beheerder voorleggen? Mail me dan maar.

Mvg Peter Elderson

Ik kwam gisteren dit nieuwe rustpunt tegen. Deze doet dus kennelijk niet mee met de “officiële” rustpunten.

Locatie OpenStreetMap in de tuin van Kanaaldijk Oost 24

1 Like

Ja, daar zijn er meer van… Rustpunt.nu wil dat we die weghalen. Ik heb gemeld dat het wel een zichtbaar object is, met koffie en zitje en zelfbediening. Dus dat we dat wel mappen, maar zonder de officiële Rustpunt tags.

Hij vroeg ook of hij dit zelf in osm kan aanpassen. Ik heb gezegd dat het kan en mag, maar dat hij zulke punten niet zomaar moet wissen. Het kunnen immers adrespunten zijn of non-Rustpunt rustpunten, die bv hun Rustpuntstatus kwijt zijn maar wel een koffiezitje blijven aanbieden. Hij mag dan boos op ze worden en eisen dat ze hun naam aanpassen en het logo weghalen, maar zolang die plek er is zal hij hem moeten laten staan.

Mvg Peter Elderson

Dit bericht heb ik vandaag aan rustpunt.nu gestuurd, over de lijst punten die wel in OSM staan/stonden maar niet (meer) in het Rustpuntenbestand van de site.

Beste Fred,

hierbij verslag van hoe wij de gemelde punten hebben geverifieerd en afgehandeld. Er zijn 2 gelegenheden die zich “rustpunt …” noemen, maar niet op een officieel Rustpunt-bord. Wij bemoeien ons niet met of dat mag of niet; het staat er dus we houden dat erin totdat het eventueel op de weg anders is.

Verder is er 1 (de eerste) die nu weg is, maar op de Rustpuntensite is hij nog in een nieuwsbericht te vinden.

Andere vetgedrukte opmerkingen zijn voor de OSM-mappers.

vr gr Peter

2023-07-03 “Rustpunten” gevonden in OSM maar niet in Rustpunt.nu

52,71791

6,57331

263

Rustpunt Nr.107

Coevorderstraatweg

12

7911 TG

Nieuweroord

Hallo Peter,

De enige uitzondering op het lijstje is rustpunt nr.107 of: de Boterhoek: deze is nog wél actief. Juiste lat.lon staat er bij

Vr gr Peter Elderson

1 Like

Door user “Stichting Rustpunt” wordt nu amenity=cafe bij deze gelegenheden van de kaart verwijderd.
Dat lijkt mij niet juist. Dat deze geklegenheden niet zijn aangesloten wil niet zeggen dat ze niet bestaan.
En dan blijven ze met wat aanpassingen gewoon op de kaart staan.
Zo is rustpunt verwijderd uit de naam en is opgenomen dat ze niet zijn aangesloten bij rustpunt.
Zonodig is met een fixme gevraagd om het bestaan ervan te controleren.
Zie ook:
Wijzigingenset: 138147136 | OpenStreetMap

1 Like

Inmiddels heb ik ook e.e.a. hersteld en websites toegevoegd.

Ik heb de operator gevraagd om bij twijfel eerst mij te raadplegen. Ik hoop dat we die paar twijfelpunten in goed overleg kunnen oplossen, en ben ondertussen heel blij met de grote hoeveelheid Rustpunten die we nu dank zij hun ruimhartige medewerking op OSM hebben staan!

Als het nodig is kan ik in Zuid-Holland wel wat fietstochtjes plannen langs een aantal punten om te kijken hoe het er voorstaat. Fixme’s wegwerken, wie wil dat nou niet!