Storing PDOK en Suspicious OSM edits

Ik kan er niets over vinden, maar zowel iD als in JOSM krijg ik de PDOK achtergrond moeizaam of helemaal niet geladen. Storing bij PDOK?

Vervelender is dat ook sinds gisteren Find Suspicious OpenStreetMap Changesets stil lijkt te liggen. Kan dus niet zien als starters binnen 10 mappingdays weer een bijdrage leveren.
Kan zijn dat Pascal met onderhoud bezig is? Het gebeurt wel eens meer.

De discussies lijken wel te werken…

Nieuwe mappers twijfel ik ook aan… Latest OSM Contributors - Netherlands - <a target="_blank" href="http://resultmaps.neis-one.org/newestosmcountryfeed?c=Netherlands">RSS-Feed</a>

Via Suspicious OpenStreetMap Changesets komen ook alle StreetComplete en Organic edits binnen. Dat zijn er vele tientallen. Het wordt steeds lastiger de reguliere mappers met iD en/of JOSM er uit te ziften.

Weet iemand een trucje om die StreetComplete mappers er uit te ziften met een filter zodat je die niet meer ziet?

Het bekende verhaal van de bomen in het bos…

2 Likes

Ja en zie dan maar de eikenbomen met eikels er uit te filteren… :slightly_smiling_face:

PDOK doet het weer…
Nu nog de tool van Pascal Neis…

Edit Helaas doet Find Suspicious OpenStreetMap Changesets

nog niets.

Alleen nog twee bijdragen via StreetComplete staan er nog. Het loopt leeg hier.
Dus even geen zicht meer op wat er in Nederland wordt gemapt door mappers die nog geen 10 ‘mappingdays’ hebben.
Ik heb voorlopig alleen de starters in beeld met hun eerste changeset. De welkomstberichten gaan dan nog wel gewoon uit.
'k Hoop dat het alleen onderhoud betreft.

Even rondgekeken maar inderdaad vele tools van Pascal zij wel op maar de Suspicious Changesets niet.

Er is een pagina van/over:

Zou niet zo gek zijn als een soortgelijke service ook vanuit OpenStreetMap zelf zou worden aangeboden, dit is toch inmiddels een aardig onmisbare tool geworden.

Yep…thanks… . Had ook al op zijn site gekeken, maar er staat niets over onderhoud.
Maar de boel ligt wel eens meer stil…

Wie bedoel je met “OpenStreetMap zelf”?

Met OpenStreetMap zelf bedoel z’n soort service draaien op hardware van OpenSteetMap zelf.

En het werkt weer :grinning:

Blijft het ‘probleem’ dat iD en Josm mappers ondergesneeuwd raken in de vele edits van StreetComplete mappers.
Als zoiets gefilterd zou kunnen worden zal valideren toch simpeler gaan.

1 Like

Dat lijkt me een vraag voor Pascal Neis ?

Pdok had gisteren een landelijk probleem, gelukkig is het weer opgelost maar binnenkort komen weer serverupdates. Deze worden in de nachtelijke uren gedraaid maar als daar iets fout gaat merkt heel werkend Nederland het direct.

Je kan de changesets tags toevoegen: Created by=iD 2.27.1


Versie nummer verandert in de loop der tijd, dat zal je zo nu en dan moeten aanpassen.

En een link voor JOSM met wat changeset.


link JOSM wat met de instellingen, die weinig geen changesets geven.

Ahhh… mooi… ga het morgen uittesten

Edit Yep… Het werkt… Een stuk overzichterlijker!

De tool lijkt weer plat te liggen. Krijg een foutmelding bij openen… dus even geen screening en welkomstberichten.

Edit
… zeker de hik… het werkt weer.

Ik trap me anders wel de zenuwen op de elektrische generator fiets!
Kan dat niet anders ? :grinning:

Wanneer ik WMTS Quick ortho 2023 25 cm (de meest recente denk ik) krijg ik lege tegels met een foutmelding. Vorige week deed alles het nog naar behoren.Htpp fout 400 bij laden van de tegels.
Is er momenteel iets loos bij PDOK?

Nee.

Het is de Quick laag die steeds, als de uiteindelijke laag klaar is wordt afgevoerd.
afbeelding
link

Luchtfoto 2023 Quick Ortho 25cm RGB (tijdelijke laag, beschikbaar tot 15-11-2023)
Ahh… duidelijk.

Loopt niet lekker de PDOK bij mij in JOSM als achtergrond vandaag…

Volgens deze site geen storing. Laden gaat langzaam of geheel niet.
Alleen bij mij?

Nee hoor, stukjes Den Haag willen niet laden.

Vind net dit…

2023

Verstoring meerdere PDOK services en diensten

Dinsdag 5 december 2023, Afgelopen nacht was er een DNS probleem bij onze leverancier. Dit is inmiddels hersteld maar het kan enige tijd duren voordat de DNS resolver van je provider ook is bijgewerkt (ivm caching) hierdoor kan het zijn dat sommige PDOK diensten nog onbereikbaar zijn. Onze excuses voor de hinder.