PDOK ligt er weer uit.
Edit… Zelfs de pagina’s waar meldingen komen in zo’n voorkomend geval zijn onbereikbaar.
PDOK ligt er weer uit.
Edit… Zelfs de pagina’s waar meldingen komen in zo’n voorkomend geval zijn onbereikbaar.
af en toe doet hij het
Edit… zodra ik m’n wifi kpn uitzet op m’n mobiel… (ook kpn) kom ik wel in de pdok website.
De tools van Pascal Neis liggen stil sinds gisteravond. De screening en welkomstmails dus ook.
En
Helaas nog geen welkomstmail en screening mogelijk. Op het Duitse forum was het ook al opgevallen.
edit De mutaties Latest OpenStreetMap Edits per Tile
doen het helaas ook (nog) niet. Zal vermoedelijk onderhoud zijn.
Helaas…nog niets werkt.
Bestaat er ergens nog een ‘tool’ die nieuwe mappers registreert?
Vreemd dat alles ‘down’ is.
Niet zo heel vreemd dat alles down is, dat kan zijn als er bijv. iets fout gaat met de import in de database, alle tools maken gebruik van die database.
Recente changeset zijn prima te achterhalen, elke changeset wordt een oplopend volgnummer gegeven. Ook elke user wordt een oplopend nummer gegeven, een zoek opdracht op:
Zou dus een lijst met nieuwe gebruikers met een recente changeset opleveren.
x (de start changeset) is makkelijk te vinden bijv tot op het uur.
Een lijst van de recente changesets van een gebruiker zijn te achterhalen op:
https://www.openstreetmap.org/user/user-id/history
Dat kan ook met de API maar het zou goed zijn beperkt te doen. userid’s lopen ook op dus misschien alleen nieuwe userid’s? Dan mis je wel gebruikers die een account aanmaken en pas een maand later hun eerste commit doen.
Zijn er nog meer dingen waarop gefilterd kan worden?
Ik wil wel eens denken over een tool die je verdachte changesets geeft maar zo goed als die van Pascal zal het niet snel worden.
Bedankt voor het meedenken… Lijkt me iets te omslachtig… Maar hopen dat die site van Pascal weer de lucht in gaat.
Kan ook niets verder vinden over de oorzaak. Pascal Neis heeft wel een X account, maar ik zelf niet.
Zoals hier gezien kan worden stokt het na de nachtelijk update van rond 3 AM (UTC) op 21 december.
Op X laat Pascal weten dat:
“thanks for all your messages. Unfortunately one of the hard drives on my server broke on Thursday evening and the software RAID did not work properly either. I’m in the process of setting up a new system. Sorry.”
Aaahh… bedankt Marc…
Dan is het even geduld hebben en komt het vast goed.
Pascal Neis heeft de schade weer kunnen herstellen en de tools weer opgestsrt.
Eens kijken hoever we achter lopen
edit Met de nieuwe mappers ben ik weer bij.
Denk wel wat extra ogen nodig, want er is een week niet gekeken naar de herintreders.
Zie https://resultmaps.neis-one.org/osm-suspicious?country=189&hours=48&mappingdays=10&tsearch=&anyobj=t&comp=>&value=10&action=d&obj=n#8/52.154/6.172
eggie