Stemming voor extra Nederlandse moderators

Afsplitsing van Extra moderator gevraagd voor de Nederlandse community:

Wij zouden graag 1 of 2 extra Nederlandse moderators willen voor de Nederlandse community hier op het forum. @Tjuro en @Lachgast hebben zich aangemeld als kandidaat. Hieronder kunnen jullie je voorkeursstem aangeven. Voor de voorafgaande discussie en motivatie zie bovenstaande discussie.

Regels:

  • De stemming is annoniem.
  • De stemming blijft 2 weken open. Daarna worden de resultaten automatisch zichtbaar.
  • De optie met de meeste stemmen wordt aangehouden.
Geef je voorkeursstem aan wie jij graag als extra Nederlandse moderator wilt zien
  • Tjuro
  • Lachgast
  • Beide
  • Geen van beide (optioneel geef aan waarom je hier op hebt gestemd)

0 voters

Misschien mosterd na de maaltijd: is het een idee om tijdens een van onze jit.si-treffens een rondje te doen langs de beheerders van het forum? Zodat iedereen kennis kan maken en we ook een gezicht bij de gebruikersnaam hebben?

4 Likes

Bezint eer begint met dit soort dingen, het idee is erg goed, tot je ruzie krijgt met een forum lid en die je begint te bedreigen.
Op veel forums maken moderators een anonieme account aan om niet met hun privé gegevens bekent te worden.
Ik run al 15 jaar een groot forum en heb ook al het een en ander mee gemaakt, beste is om zo weinig mogelijk (geen) privé gegevens te delen!

1 Like

Hoi Sandal_man,

Dank voor de tip. Ben me ervan bewust dat het internet en zeker sommige plekken op het web giftig kunnen zijn. Ik heb in het contact dat ik met onze kaartgenoten heb gehad eigenlijk vooral een positieve indruk gekregen.
Veel van de ellende die je tegenkomt op het internet (zie ook de documentaire Amstergwen laatst) komt echter voort uit een eenzijdige anonimiteit.

Hoewel het ook hier spannend kan zijn verwacht ik echter dat zeker door het organiseren van bijeenkomsten (al dan niet online) je juist kan bouwen aan vertrouwen en wederzijds begrip.

Ik denk dat het op een forum of platform als OSM met ‘alleen maar’ gebruikersnamen ook snel kan uitmonden in onbegripvol uitwisselen. Ik zeg niet dat iedereen op het forum eigen naam moet voeren, maar dat er wel plekken moeten zijn waarop in het hier-en-nu in de ogen gekeken kan worden.

1 Like

Uit mijn ervaring op Discord kan ik zeggen dat de OSM gemeenschap vooral welwillend, positief en meedenkend is ingesteld. De groep van moderators op Discord verwerkt grofweg gemiddeld één incident per anderhalf á twee maanden. Misschien ligt het eraan dat Discord beter is ingesteld op een vlotte babbel dan het forum, maar over het algemeen is het prima te doen om discussies een goede kant op te sturen.

In Discord hebben we ook een “off-topic” kanaal waar men bij kan kletsen, en voor het doel van modereren helpt het heel erg om mensen daarheen te kunnen verwijzen als een discussie van het originele thema afwijkt.

De stemming is afgelopen. Met 68% van de stemmen voor beide lijkt me dit een duidelijke uitslag. Ik zal een verzoek gaan indienen om zowel @Tjuro als @Lachgast mod te maken.

3 Likes

Oke, probleemje. De stemming is ongeldig verklaard door de forum admins. Ze willen perse een publieke, ja/nee stemming voor max 5 dagen waarmee de 80% eis aangetoond kan worden. Ondanks dat we het stemprocess hadden besproken wordt de kleine afwijking hiervan niet geaccepteerd.

@Tjuro en @Lachgast ik zal de stemming helaas opnieuw moeten doen.

Wordt dat dan per persoon stemmen of ik die wel of niet als moderator wil?

Ja, dan ga ik het idd zo. Dan komen we gewoon 2 polls onder elkaar. Het alternatief zou zijn 1 poll voor tjuro en lachgast gecombineerd maar dat lijkt me niet wenselijk (zoals uit de eerste stemming in het begin van dit foum is gebleken).

Zodra die polls er zijn ga ik weer stemmen geen probleem.
Je wil ten alle tijde een Trumpje voorkomen toch ? :slight_smile:

Op zich snap ik het wel. Als iemand een tweede account maakt en daarmee een extra stem uitbrengt heb je een probleem. Daar beticht ik hier niemand van, maar omdat het kan gebeuren snap ik dat de forum admins de stemming ongeldig verklaren. Ook op de OSM Wiki zijn we gewend om onze namen in de lijst te zetten.

Ik vind het ook geen probleem om opnieuw te stemmen.

1 Like

Ik snap ook wel waarom ze het zo willen. Alleen vervelend dat het weer extra tijd vraagt van mensen (al kost het niet zoveel tijd)

Bij deze, heb een nieuwe stemming aangemaakt.

Ik heb bezwaar tegen een openbare stemming omdat het hier over personen gaat. De identiteit van de stemmers kan desgewenst worden geverifieerd door de ‘verkiezingscommissie’ (in dit geval het huidige beheerdersduo).

1 Like

Hier zul je het met de forum admins over moeten hebben. Dit is hun besluit.

Helemaal mee eens maar dit is het beleid waar we ons aan moesten houden. Ik heb hier een discussie opgestart over het annoniem stemmen. Daar kun je mee doen.

Overigens, volgensmij betekend een “publieke” stemming dat iedereen de stemmen kan zien, niet alleen moderators.