Provincie van de Maand - Noord-Brabant

Ik hoop dat iedereen nog wat tijd over heeft in zijn zomervakantie om wat te mappen, want deze maand is Noord-Brabant aan de beurt om ons nieuwe schoolvoorbeeld van goede en mooie OSM mapping te worden.

Relevante links:

Een lopend project door de provincies heen is het toevoegen van maxspeed=* aan wegen. Een paar maanden geleden had ik in een paar steden al wat maxspeed=* getagd, maar er zijn er nog meer dan genoeg over. Ik ben heel nieuwsgierig wat voor andere projecten iedereen wil oppakken of doorzetten.

Ik zag het goede Brabant al aankomen. Ik ben al maaaanden bezig met een klein projectje: niet alleen maxspeed, maar alle wegen langslopen voor uitlijnen, tarffic_calming, George borden, scholen, sportvelden etc.

Ik concentreer me op het centrale deel tussen Breda en de A2.

Als anderen west van Breda en oost van de lijn Den Bosch - Eindhoven willen beginnen komen we het verst. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Ja, het zou goed zijn andere projecten dan maxspeed te zien maar ik richt me toch (voornamelijk) op maxspeed en Noord-Brabant is weer een grote kluif:

• motorway :: missing maxspeed: 42, total: 4168, pct with maxspeed: 99.0
  • trunk :: missing maxspeed: 8, total: 715, pct with maxspeed: 98.9
  • primary :: missing maxspeed: 24, total: 4546, pct with maxspeed: 99.5
  • secondary :: missing maxspeed: 90, total: 11492, pct with maxspeed: 99.2
  • tertiary :: missing maxspeed: 439, total: 18462, pct with maxspeed: 97.6
  • unclassified :: missing maxspeed: 5478, total: 39663, pct with maxspeed: 86.2
  • residential :: missing maxspeed: 4889, total: 56350, pct with maxspeed: 91.3
  • living_street :: missing maxspeed: 0, total: 2251, pct with maxspeed: 100.0
  • total :: missing maxspeed: 10970, total: 137647, pct with maxspeed: 92.0

Een maand geleden was het nog 19618 totaal maar afgelopen dus al een deel gedaan.

ik zal me als eerste richten op het deel ten westen van Breda.

2 Likes

Ik heb de Netherlands - Add Highways challenge op Maproulette laten bijvullen met 573 nieuwe taken in Noord-Brabant.
Link: Netherlands - Add Highways - MapRoulette

Het grootste deel van deze taken zullen service roads of parking aisles zijn. Met af een toe wonderbaarlijk nog een daadwerkelijk stukje missende straat ertussen.
Maar de service roads en parking isles zijn natuurlijk ook belangrijk.

Hopelijk kan dit ook een mooie bijdrage zijn aan het Provincie van de maand project. :smile:

Als iemand feedback of opmerkingen heeft, please let me know!

2 Likes

Ik zag dat @Gertjan_Idema bezig is met het OV in Noord-Branbant:

Wat betreft maxspeed:

Het deel ten westen van Breda is af en van 10970 wegen zonder maxspeed terug naar 8523.

Daar is precies nog het meeste maxspeed te doen. Ik zal eens kijken ten oosten van de lijn Den Bosch - Eindhoven maar verwacht daar redelijk snel mee klaar te zijn.

2 Likes

Bij mijn recente wandelingen door Noord-Brabant zag ik dat de provincie grotendeels wetland en intermittent water geworden is…

2 Likes

Prima. Ik ben nu zo’n beetje klaar met Oosterhout en ben van plan door te gaan naar de kommen van Made, Raamsdonksveer en Waalwijk te doen met de intensieve methode. Dat alleen is samen meer dan alleen juli.

have fun

1 Like

natural=wetland
seasonal=yes
:laughing:

1 Like

Ken het gevoel…

1 Like

maar wat doe je als je anders drie uur om moet lopen en dan misschien vastloopt op de Sarapiqui (1994)

Met de maand voorbij de stand voor maxspeed:

total :: missing maxspeed: 623 km, total: 21780 km, pct with maxspeed: 97.1

Dat percentage is lager dan de vorige provincies maar dat is prima want met @tttnnn24 afgestemd dat hij nog verder gaat met de laatste ~600 km en daarbij gelijk meer dingen mee neemt.

Zelf ben ik al een weekje bezig in Noord-Holland.

2 Likes