Provincie van de Maand - Noord-Holland

Deze keer ben ik een dagje later, dus ik hoop dat jullie al zonder mij zijn begonnen met mappen in Noord-Holland. Zoals in elke provincie is er in Noord-Holland meer dan genoeg te doen.

Voor iedereen die de vorige iteraties gemist heeft: het concept van Provincie-van-de-Maand is dat we elke maand gezamenlijk een andere provincie onder handen nemen, zodat we in een jaar alle provincies wat speciale aandacht kunnen geven. Uiteraard is iedereen vrij om aan de thema’s te werken die hij/zij zelf interessant of belangrijk vindt.

Relevante links:

3 Likes

Leuk! En bedankt voor het aanzwengelen.

Ik ben zojuist begonnen met het geheel herintekenen / aanpassen van de Eilandspolder. Dat is een bereklus op zichzelf. Maar allicht dat ik tussendoor wat van de losse opdrachten kan oppakken als ik het gevoel heb te veel op een eigen eilandje te zitten :wink:

Die sleutel start_date levert een heel aardig beeld op! Namelijk: in welk jaar zijn de meeste (nog bestaande) bouwwerken voltooid? (zie taginfo)

Wat betreft maxspeed ben ik al een ruime week bezig en heb ik de gemeentes Texel, Den Helder, Hollands Kroon en Schagen gedaan.

Enkele maanden zaten we wat Noord-Holland nog op 23481 wegen zonder maxspeed, het meeste van alle provincies tot nu toe. Inmiddels:

  • motorway :: missing maxspeed: 16, total: 3879, pct with maxspeed: 99.6
  • trunk :: missing maxspeed: 22, total: 1243, pct with maxspeed: 98.2
  • primary :: missing maxspeed: 60, total: 5251, pct with maxspeed: 98.9
  • secondary :: missing maxspeed: 123, total: 9742, pct with maxspeed: 98.7
  • tertiary :: missing maxspeed: 937, total: 15838, pct with maxspeed: 94.1
  • unclassified :: missing maxspeed: 8939, total: 26620, pct with maxspeed: 66.4
  • residential :: missing maxspeed: 8228, total: 48764, pct with maxspeed: 83.1
  • living_street :: missing maxspeed: 4, total: 4489, pct with maxspeed: 99.9
  • total :: missing maxspeed: 18329, total: 115826, pct with maxspeed: 84.2

Dat is nog hetzelfde als Gelderland/Noord-Brabant aan het begin van de maand.

Het plaatje ziet er nu zo uit:

Ik denk vanuit het noorden verder af te zakken. Amsterdam zo goed als gedaan maar onder Amsterdam en Hilversum, Bussum, Laren en Huizen zijn nog grotendeels onontgonnen gebied.

3 Likes

Ook handig als extraatje bij het bewerken. De brievenbussen waarvan is aangekondigd dat ze worden weggehaald (ze zouden er nu nog best kunnen staan):

Let op! Ik zag al dat de locaties niet altijd correct worden weergegeven.

De brievenbus bij mij in de wijk staat hier ook tussen, ik denk dat hij er nu nog wel staat. Zou ik even na moeten kijken.

1 Like

Emvee, wat ga je rap!

Ja, na heel wat maxspeed mappen zijn de gereedschappen en methodes verbeterd en met wat hulp van anderen gaat het nog sneller :wink:

Stand op dit moment:

total :: missing maxspeed: 14649, total: 116245, pct with maxspeed: 87.4

Als bewoner is het voor mij elke maand provincie van de maand :grinning:

Nog maar net actief op OSM, maar druk bezig met polders tussen Schoorl en Petten netjes van meadows en ditches aan het voorzien. Plus land access roads en gates. En alles net iets preciezer. Elke keer een stukje.

6 Likes

Met de maand ten einde:

  • motorway :: missing maxspeed: 1, total: 3899, pct with maxspeed: 100.0
  • trunk :: missing maxspeed: 0, total: 1255, pct with maxspeed: 100.0
  • primary :: missing maxspeed: 0, total: 5212, pct with maxspeed: 100.0
  • secondary :: missing maxspeed: 6, total: 9784, pct with maxspeed: 99.9
  • tertiary :: missing maxspeed: 23, total: 16133, pct with maxspeed: 99.9
  • unclassified :: missing maxspeed: 360, total: 21011, pct with maxspeed: 98.3
  • residential :: missing maxspeed: 213, total: 54147, pct with maxspeed: 99.6
  • living_street :: missing maxspeed: 0, total: 4966, pct with maxspeed: 100.0
  • total :: missing maxspeed: 603, total: 116407, pct with maxspeed: 99.5

Behalve de maxspeed:

  • unclassified: 26620 → 21011
  • residential: 48764 → 54147

Redelijk wat unclassified omgezet naar residential maar vermoedelijk is er nog meer te doen, ik heb alleen wegen zonder maxspeed omgezet.

Dat zou nu extra makkelijk moeten zijn, zoeken op highway=unclassified + maxspeed=30, niet om het automatisch te doen maar wel om “hotspots” op te sporen:

Screenshot_20240904_211302

Ik heb het gisteren even nagekeken, en de brievenbus staat er nu nog wel.

Toen ik gisteren langs de brievenbus fietste was hij weggehaald, dus ze zijn al bezig met het weghalen van al de brievenbussen.