PostNL is druk bezig met het stapsgewijs weghalen van brievenbussen, zie deze link voor de locaties (onder het kopje Altijd dichtbij, per provincie).
Met een paar steekproeven heb ik gemerkt dat ze in mijn buurt (Nijmegen) inmiddels weggehaald zijn. Heeft iemand er bezwaar tegen als ik alle brievenbussen in mijn buurt die op hun lijstje staan gewoon in één keer weghaal, in plaats van ze allemaal langs te fietsen? In het ergste geval haal ik er een paar weg die over een paar weken pas weggehaald worden.
(En als iemand in staat is hier een kaart van te maken, tot ze allemaal weg zijn… graag :). Er is wel een verouderd* kaartje met missende brievenbussen, maar volgens mij toont deze geen “overtollige” brievenbussen)
*want: de verwijderde brievenbussen staan hier ook nog op. Dit kan ook zijn omdat het kaartje nog niet bijgewerkt is sinds PostNL hun website bijwerkte.
EDIT: oeps, ik zie dat de discussie in het oorspronkelijke topic een paar dagen geleden ook doorgelopen is, maar mij ontglipt is. Sorry voor de semi-overlappende topics
Hmm, voor de brievenbussen waar ik het over heb, zijn de lichtingstijden gegarandeerd ongedefinieerd ;). Vanwege de overlap met het andere topic (excuses) denk ik dat ik dit topic wil herformuleren naar: mag ik ze semi-blindelings verwijderen op basis van hun pdf, nu ik steekproefsgewijs weet dat ze in Nijmegen weggehaald zijn?
ik had dezelfde twijfel na een steekproef in Breda.
Ik zou eerder uitgaan van de PostNL website dan van de pdf files, omdat ze dit weghalen stapsgewijs doen, de pdf geeft slechts de totale uiteindelijke toestand weer. Je mag hopen dat hun eigen website wel up-to-date is wat weghalen betreft.
Maar ja…er is wat brievenbussen betreft altijd een achterstand geweest in OSM, voor bestaande, nieuwe, en weggehaalde brievenbussen. Of nee, dat geldt eigenlijk voor alles houdt ons bezig…
Over mijn QGIS probeersel, wordt niet iedere dag bijgewerkt, ruwweg 1x per week, maar geeft dan dus wel dezelfde status weer als de PostNL site. Ergens op de Noordzee zie je de datum wanneer die voor het laatst is bijgewerkt