@Peewee, geweldig dat je het meer inzichtelijk maakt.
Tag, wat je ziet, wordt steeds aangehaald als eerst uitgangspunt.
Een verkeersbord is een punt, dus een node.
Met eigen lat/lon
Met een eigen stand, kijkrichting in graden.
Dat zou ik het liefst zien, in eerste plaats zien, weten waar een bord staat, op een layer, een image zo gedraaid in de kijkrichting.
hier staan de borden nog in de verkeerde richting, plaatje draaien
Een plaatje is veel herkenbaarder, dan een nummer c14, dan een lijntje in een kleur. Wil gelijk weten/zien, welk bord.
Ik heb eigenlijk ook steeds moeite met bicycle=no moped=no, als ik op peewee site kijk kaartje met layerswitcher en ik zie het bordje, ja, dat is hem. En begrijp ik het gelijk.
Naast de weg, dat is de echte plaats.
Zou je deze layer in de auto hebben, dan is openstreetmap veel makkelijker te controleren, een bord en plaatje is gelijk herkenbaar.
Herkenbaar en logisch, zien en begrijpen.
Ook voor een buitenlander
Dat is eigenlijk ook de insteek van dit topic geweest.
Omdat er ook verkeersborden layers zijn.
Die mogelijk over onze eigen layers gelegd kunnen worden ter controle.
Eventueel kan je op de weg het afgeleide van het bord taggen.
Dat is een tweede doel, dit is eigenlijk meer een zaak om in te spelen op de huidige routermogelijkheden.
Routering:
Door de stand van het bord is af te leiden, welke kant op, het verbod geldt.
Daar kan een route ontwikkelaar vast wel wat mee.
een mogelijkheid zou zijn associated street zijn om koppeling te maken met de weg.
Staat het bord links of rechts van de weg. Kijkrichting, is belangrijk.
Werken de routeerders wel goed samen om een goede verkeersborden database aan te leggen.
Er ligt daar voor de heren routeerders nog een schone taak, om andere routeringsformules te bedenken.
Als ik in het buitenland ben wil ik de borden zien die in dat land van toepassing zijn, en zo leer ik ze ook makkelijker en kan eventueel sneller toevoegen/veranderen/controleren.
Ook zouden de tag key/value voorbeelden bij de verschillende borden moeten komen.
en deze site uitgebreid kunnen worden.http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Overzicht_Nederlandse_Verkeersborden
Wat is er makkelijk, een hele weg met al zijn kleine stukjes, taggen of een bord naast de weg op een node met associated street Ik voor mij ook een vraag.
Ik wil wel het liefst het bord als plaatje op de kaart zien.