Welke meta data tags worden veel toegepast?

Ja, highway way, die source is fysiek aanwezig, naast de rijbaan (paal), alleen de source zelf is vaak niet getagt in OSM. Dat hoeft ook niet.

Nee, want dat is de werkende (afgeleide) net zoals we ook moped=designated taggen.
En multimodaals voorbeeld: lit=yes.
maxspeed=* Het belang van “human readable” values, het naast elkaar gebruik van leesbaar en codes.
Die duidelijke verkeersbordcode, heb je nodig om het afgeleide te kunnen controleren.
Daar zijn we ooit het verkeersborden draadje mee begonnen. Duidelijkheid ook bij de fietspaden, wat goed wordt gebruikt. Mede door presets. taginfo wereldwijde verhouding.
Dus ons kikkerland loopt voorop met het aantal node/waystukjes.
afbeelding

In General forum, is een lange discussie over

traffic signs national id and human readable values (traffic_sign=* and traffic_sign:id=*

Daar wil men ook zaken omgooien, ik vroeg me dan ook af, klopt het en naar aanleiding van deze topicstart over “meta data” en de verhouding tot source. Wat moet je gebruiken als key.

In het verleden heb ik vaak gecommuniceerd met deze, spaanse, osm bedenker.
Dit omdat hij ook een verkeersborden presets had gemaakt voor vele landen. (niet overal kloppend)
Hij is voorstander van om alle verkeersborden met node te taggen op de highway wayline. En dan aangeven of het verkeersbord links of rechts van de weg staat, waarbij hij aan geeft dat 3D Kenzi het mooi kan verwerken.(visualisatie, het naast de weg zetten, dan moet er ook een afstand aangegeven zijn, hoe ver uit de wayline of placement wayline het bord staat) Daarbij vraag ik mij af hoe controleerbaar is dat. We hebben al moeite om op hekjes de breedte aan te geven.
En zodoende een puntwerking (node) wil creëren in een bepaalde richting.
Waar we vroeger in het draadje, ingang bij weg Ekris bespraken, eenzijdige C bebording. Met als uitkomst, zet het afgeleide, maar op een klein stukje weg, zodat routeringstechnisch omkeren mogelijk blijft van de andere kant.

In de basis tag je in Openstreetmap, zaken, fysiek waar het staat, Dat geldt mijn inziens ook voor verkeersborden. (op node naast de weg) Wat we minder doen vanwege NDW verkeersborden database en werk.
Deze (Spaanse) alles op de wayline methode, hoe moet ik daar tegenaan kijken, immers we hebben wel een source tag nodig om de werkende afgeleide tagging (accces=, maxspeed=) te kunnen taggen en te controleren.
Vandaar dat ik zit te denken aan source:traffic_sign=* en bekijk ook gelijk die andere variant traffic_sign:id, waar moet die dan staan, wat de zij gevolgen van zo’n verandering.

Ik ook, maar hoe weergeven.
Als men daar ovet gaat stemmen.

traffic_sign:id=NL:G12a

Na een proposal kan er zomaar een keycombinatie zijn. Met als doel het op een bepaalde manier te gebruiken. Men wil zelfs het andere, verwijderen, deprecated.

Dat blijf je altijd houden, met de meerdere scheidingstekens ( ; ) in de value string.

Wat is dan gewenst? Of we laten alles, zoals het nu wordt gebruikt.

En waar staat deze op de highway way?

Afwegingen. De materie van verschillende kanten bekijken.