Nieuwe Nederlandse website

Ik heb met @Tjuro vandaag uitgebreid overleg gehad. We zijn het er over eens dat we het oneens zijn over de uitvoering. Dat komt in het kort op het volgende neer.

Vanuit kosten en schaalbaarheid ben ik niet gelukkig met het draaien van een node.js server als primaire webserver voor een project dat, met alle respect, in een aantal statische HTML pagina’s gevat kan worden. Het alternatief om het schaalbaarder te maken kost euri’s, die ik er niet aan wil uitgeven (gegeven het vorige argument: dit is een statische website en kan dus elegant worden uitgevoerd).

Het renderen naar een statische website en op basis van vaste intervallen het updaten van content (lees: het scrapen van een event feed) lijkt op dit moment onbespreekbaar.

Ik blijf er bij, de site ziet er goed uit. Kan wat mij betreft zo op openstreetmap.nl draaien mits de randvoorwaarden worden meegenomen. Nu voelt het alsof het programmeren om het programmeren gaat (flauw gezegd: een hobby project) en we daarom iemand z’n hobby moeten laten uitvoeren op de manier die hij of zij goed dunkt, zonder kritisch te zijn over de gekozen weg. Ik ben er vanovertuigd dat er met een aantal kleine aanpassingen prima tot iets elegants te komen is.

2 Likes