Nieuwe mapper verwijdert data uit OSM

Dank, ga ik zeker overwegen en in samenspraak met onze juridische afdeling.

“Faciliteren” betekent letterlijk “mogelijk maken” Gratis woordenboek | Van Dale NEDERLAND en dat waren wel jouw woorden. Dat je zorgen hebt, snap ik heel goed, maar probeer daarvan niet de schuld bij diegenen te leggen die daar part nog deel aan hebben. Ik kan op geen enkele manier jouw zorgen wegnemen. Hoe had je dan graag gezien dat ik recht doe aan jouw zorgen?

En hier kan ik mij prima in vinden. Dat wij alles perfect in kaart brengen kan ook negatieve gevolgen hebben voor kwaadwillende, daar heeft @A67-A67 ook een aantal voorbeelden van gegeven. Maar OSM is daar nooit de trigger toe, misschien wel een middel dat gebruikt wordt.

1 Like

Graag wel de hele definitie geven.

OSM verstrekt enkel informatie.

1 Like

Alles kan ten goede en ten slechte ge(mis)bruikt worden.
Neem de 5G masten.
Een vandaal zal misschien OSM gebruiken voor een ‘vernielactie’, maar de brandweer die komt blussen gebruikt diezelfde OSM kaart om te navigeren.

1 Like

Klopt helemaal.

RattusNorvegicus

2h

Dank, ga ik zeker overwegen en in samenspraak met onze juridische afdeling.

Dat heeft geen zin want DWG gaat daar niet over.

1 Like

Oke… maar de DWG kan wel een mening hebben of iets terecht uit OSM is verwijderd.

Dat is waar, maar we horen DWG pas in te schakelen als we er zelf niet uit komen. Als ik me in hun positie verplaats dan denk ik dat ze zullen kijken of er sprake is van persoonsgegevens, fantasieobjecten of licentieschendingen. Dat is hier allemaal niet het geval. Zij zullen de kwestie terugspelen naar ons.

En als ik dan alvast mijn eigen mening mag geven dan denk ik dat
ten eerste niet vaststaat dat vandalen hun gegevens van OSM halen
en ten tweede dat als we hierin meegaan dat we dan morgen alle slachthuizen moeten verwijderen, overmorgen alle slagerijen en vervolgens ook alle supermarkten.

Ik zou de verwijderaar graag een plezier willen doen maar ik denk niet dat wij de oorzaak zijn van het probleem.

5 Likes

Mee eens… Zolang er verder niets verwijderd wordt ben ik niet van plan de DWG in te schakelen.

Dus dan ga je zelf maar de kaart vernielen? Je bent tegen vernielen en dan ga je zelf vernielen.

Ik wordt behoorlijk kwaad als ik zo’n zoutstok zie staan om reeën te lokken en daarbij een van bomen en struiken ontdaan stuk bos zodat ze beter kunnen schieten. Hier vlakbij in Duitsland verrekt het van de Hochsitze. Overal borden over de fantastische natuur en op iedere hoek een Hochsitz om de dieren af te knallen. En reken maar dat ik die Hochsitze map, privé of niet.

Zie ook NL:Why we won't delete roads on private property - OpenStreetMap Wiki voor een andere relevante richtlijn.