Mapper beroept zich op uitspraak van Raad van State.Gaat dat OSM aan?

Het is een belemmering. Er staat niet dat je met zo’n bord een weg kunt claimen. Je haalt dingen uit hun context.

En dan noemen we het de Max Verstappen test ring :slight_smile:

Ik heb het niet over claimen, er wordt een ander de toegang ontzegd waardoor de weg getagged wordt met access=private

Ik heb uit beleefdheid een paar opmerkingen beantwoord: Note: 3894838 | OpenStreetMap, Note: 3895622 | OpenStreetMap. Ben benieuwd of de persoon überhaupt openstaat voor discussie.

1 Like

Het beste kun je in ieder geval correct blijven en gewoon bij het onderwerp blijven…tot nu toe is dat op de changesets gelukt.
Of je dan on speaking terms kunt komen waag ik in dit geval te betwijfelen.

2 Likes

Ik bewonder ECHTjullie geduld !
Adem in en ook weer uit… (vooral ook dat laatste niet vergeten)

We hebben wel erger meegemaakt hoor :sweat_smile:

Volgens mij wil ik het niet weten… of toch wel ! :laughing:

Dan moet ik toch echt diep nadenken hoor, ik zou het zo niet weten.

Ik denk dat de meeste chaos & drama zich internationaal afspeelt. Hier in NL gaan dingen doorgaans gemoedelijk. Ik kan me wel vaag herinneren dat dit niet de eerste keer is dat iemand notes spamt.

Ah ok, dacht dat “we” op Nederland sloeg. Mijn fout dan denk ik.

Wat bedoel je?

Ik zou wel met jullie mappers willen praten, maar zoals jullie met jezelf bezig zijn en tegen meldingen over de tongriem gaan of ze gewoon verwijderen vrees ik dat jullie non communicatieve houding er slechts op kan uitdraaien dat ik jullie een ram in jullie muil wil geven. Blijkbaar is dat hoe jullie sekte werkt. Slechte reclame voor iedereen die met openstreetmaps bezig is.

https://www.openstreetmap.org/note/3896146

Het word wel een stuk dreigender :laughing:. Maar dit is gewoon een trol, een slechte ook nog. Ik denk dat het beste is dat we er niet teveel aandacht aan geven.

2 Likes

Ik heb ook wel eens moeite met reactie’s hier zeg ik eerlijk & helaas als ik dan boos ben ontglipt me ook wel eens een reactie die ik later wil verwijderen… maar ben dan blij dat de mods hier vroegtijdig ingrijpen.
Juist als je fanatiek kwalitatief wil bijdragen gebeurd dat blijkbaar maar OSM NL een sekte noemen… ronduit belachelijk

@Tjuro “geen aandacht geven” als in notes zonder verdere comments dan sluiten ?
Je kan er gerust van uit gaan dat dit ook in andere regio’s een keer gaat plaatsvinden en dan is een leidraad afspreken hoe bovenstaand gedrag te pareren wel welkom voor iedereen hier toch ?

Nee, gewoon volledig negeren en ze over een maand of wat sluiten. En: rapporteer aanstootgevende en/of dreigende notes, zodat de DWG die kan verwijderen (niet sluiten, maar geheel verwijderen). Daar is een linkje voor bij elke note.

@Dillen_GJ Dit geval is tamelijk uniek. Voor trollen en schreeuwers geldt de algemene internetregel: don’t feed the trolls. Dus niet in discussie gaan of op de notes reageren. Ook niet de notes direct sluiten; gewoon negeren. Als ze tot vandalisme overgaan is het triviaal hun account te laten blokkeren.

@Tjuro Ik zou ook stoppen met edits in dat gebied. Grove fouten in routering van hoofdwegen etc. repareren is prima, maar het is nu niet nodig om die wijk gedetailleerder te maken dan de gemiddelde woonwijk op OSM.

Elke verdere interactie stimuleert de trol cq. boze bewoner om weer terug te reageren, want je geeft hen aandacht.

3 Likes

Bedankt & helder als glas
Mocht dit soort idioterie plaatsvinden rondom Haarlem kwa notes weet ik wat te doen.

We hebben het in ieder geval geprobeerd.

Ik bedacht me net dat AnkEric er nog is. Die is wellicht wel beleefder, maar hij is ook tenminste 6 maal geblokkeerd na een lange lijst aan verzoeken en waarschuwingen. Dat vind ik ook best hardnekkig.

1 Like

En dat is juist vreemd omdat je zelf linkt naar een uitspraak waarin een rechter iemand gelast die borden weg te halen.
Maar je tagt maar een eind weg, mij best.

Er staat iets verder op ook nog een note over een illegaal pad en een officieel pad, die note is afgesloten, maar nu is er weer een note bij gekomen, waarin de plaatser weer helemaal los gaat.
Ik ben daar ietsje dieper ingedoken, het blijkt dat beide paden in de BGT staan.
Ik heb nu een reactie geplaatst dat de note plaatser via VerbeterdeKaart kan aangeven dat één van beide paden illegaal is
Zie deze note Note: 3896569 | OpenStreetMap

Dus als op OSM de paden verkeerd staan dan moeten mensen dat melden op Verbeterdekaart?
Dat lijkt me verkeerd. OSM is verantwoordelijk voor die kaart en niemand anders. Je kunt het niet afschuiven naar Pdok. Daarom gebruik ik die lagen nooit.