Dank allen voor jullie reacties
Ik ben met toestemming en medeweten van collega’s van GEO.
De licentie is dan nog een formaliteit, nog enkele personen te informeren en zo ik begrijp kan ik dan op deze site ergens de licenties bevestigen.
In principe is het mijn doel om de containers ook te gaan beheren, zoals ik ook andere Kaartviewers en dergelijke bijhoud.
Jouw aanbod Emvee met ondesteuning voor import neem ik graag met beide handen aan. Geef me nog even tijd om me meer in te lezen over OSM.
Daarnaast ga ik nog contact leggen met enkele leveranciers die zowel onze data als OSM gebruiken, om te zien hoe zij dit ingeregeld hebben en waar…
Aangezien ik niet alle restafvalcontainers zie in een oogopslag, vraag ik me af welke database daarvoor gebruikt wordt.
Wij gebruiken als gemeente ook FIXI en hebben het privacy gedeelte wel afgedekt. Wel vervelend dat dit zonder uw toestemming is gebruikt. Ben nog in afwachting van een ticket, waar ik deze leverancier vraag welke laag gebruikt wordt voor hun locatiefunctie.
Want dit is in eerste instantie mijn bedoeling, om de locatienummers in deze kaarten zichtbaar te krijgen, zodat mijn collega’s bij meldingen niet diverse programma’s hoeven te openen, om containernummers te achterhalen… ik gebruik daar trouwens vaak net zo snel nog een ouderwets zelf-gemaakte papieren kaart voor Heerlijk ook dat papier af en toe.
Er lopen dus nog twee lijnen extern bij leveranciers met vragen waar bepaalde data uit OSM wordt gehaald voor de gebruikte apps. Daar hou ik jullie mee op de hoogte.
Wat hier ook uitkomt, het lijkt me wel prettig om de nu onvolledige informatie van containers in Amstelveen te verbeteren en bij te houden.
@ Wat ik me wel afvraag… Ik zie voor containerlocaties een soort circulair recycle-symbool, dat is prima… Alleen deze zie ik alleen bij het kiezen van de onderste laag in OSM, en daarbij lukt het me nog niet om hier informatie uit te krijgen. Ik dacht… als je erop klikt, linker- of rechtermuisknop, dan krijg je de informatie onder dat punt, bijvoorbeeld papiercontainer X, straat Y, maar helemaal niets
Enig idee hoe je ook de informatie erachter kunt oproepen?
Nou ja, je ziet, ik ben echt nog een leek in de OSM-wereld.
Tot later, tijd om meer in te lezen en uit te proberen