Grote klussen gedaan? Meld het hier!

Over grotekluseen gesproken:

Ben in dat gebied bezig om de lanes, landuses, fietspaden en gebouwen up te daten.
Het zuidelijke deel van de RAI ben ik nu wel klaar mee maar er kan nog wel een slag overheen:

Nu bezig met een stuk Scheldebuurt ten zuiden van de President Kennedylaan

Nee, naar wat ik heb begrepen van @A67-A67 moeten S-wegen alleen primary zijn wanneer deze de verbinding zijn tussen een N-weg en een A-weg (bv. in het geval van de Westpoortweg).
(Dit is bovenop wat er nog in de wiki staat.)

1 Like

Hiervoorheb ik de Nauernase polder een onder handen genomen en dan met name het terrein van afvalzorg Nauerna, het buurtschap Nauerna en de Jachthaven Nauerna. En toen doorgeschoven naar het in aanbouw zijnde industrieterrein Hoogtij; vooral de poldergebieden eromheen zijn een crime om te updaten.

Daarvoor de nieuwbouw in Overhoeks, Tolhuistuin en Sixhaven een update gegeven:



Zo! Genoeg gespamd.
Over het algemeen verzand ik eigenlijk altijd wel in zo’n gebied. Durgerdam, Diemen, Amsterdam Zuidoost (AMC), Gaasperplas etc… met vooral een focus op gebouwen, landuse, fietspaden en lanes. Maar als ik er dan toch bezig ben, dan kan ik net zo goed parkeer plekken (fiets en auto), prullenbakken/containers, speelplaatsen e.d. intekenen :innocent:

1 Like

Zo hé, lekker bezig! Ziet er allemaal erg mooi uit.
Amsterdam noord is echt een gebied waar nog heel veel kan worden verbeterd (heb ik gemerkt), mooi dat je hiermee bezig bent geweest :slight_smile:

Vraagje, heb je voor de bomen de gemeentelijke database gebruikt, of gewoon zelf klikker-de-klik gedaan?

Voor de bomen is het klikker-de-klik (ctrl-c / ctrl-v) van de bomen op basis van de BGT Icoonvisualisatie en de AHN4 ruw hillshade i.c.m. PDOK latest.

Neem aan dat je @Allroads infamous layers.zip kent?
De beste imagery layers om NL OSM te mappen met JOSM

Toch eens vragen of @Allroads daar de DKK Kadastralekaart v4 grens (OSM OK)(wmts) kan wisselen met de meer verfijndere kadaster percelen WMS van PDOK. :innocent:

Het kan mss best interessant zijn om ook de database van de gemeente te gebruiken als je toch al bezig bent met alle bomen in de kaart te brengen. Zij hebben namelijk ook extra data over het type boom, de grootte e.d.
Zie hier een overlay:


(let wel data is 1-3 jaar oud)

1 Like

De link staat hier tussen neem ik aan?

Interessante set data overigens!

@Cartographer10 Jij bent bezig met Voorverwerken BGT voor import in OSM; maar wellicht is dit ook interessant?

Licentie

De Gemeente Amsterdam (hierna de Gemeente) verleent u hierbij een licentie voor het gebruiken en hergebruiken van de gedownloade dataset voor elk wettig doel. U mag de dataset zowel voor niet-commerciële als commerciële doeleinden gebruiken. U erkent hierbij dat deze licentie u geen auteursrecht of andere eigendomsrechten op de dataset geeft.

Bronvermelding

Bij hergebruik van de dataset is bronvermelding niet verplicht, al wordt dat wel op prijs gesteld indien mogelijk. U mag niet de indruk wekken dat de Gemeente de strekking van uw afgeleide werk onderschrijft. U mag geen officieel merkteken, embleem, logo of andere referenties van de Gemeente gebruiken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Gemeente.
Als u de dataset in originele of aangepaste vorm tegen betaling of gratis als dataset doorlevert of anderszins distribueert, moet u vermelden dat de originele dataset voor iedereen gratis beschikbaar is bij de Gemeente, onder deze Gebruiksvoorwaarden, die ook op de doorgeleverde dataset van toepassing zijn.

Jup voor de bomen is het deze specifieke link.
Maar ze hebben inderdaad ook heel wat andere interessante datasets.

Die datasets ken ik inderdaad. Ik zou het best vet vinden om heel die dataset te importeren.

Optioneel zet je een buffer van 7m of zo rond natural=tree en natural=tree_row. De Amsterdam bomen binnen die buffer doe je niet importeren om het OSM werk te behouden.

Zou die buffer weglaten ten faveure van de hogere kwaliteit van de data uit de set. (type boom, omvang, etc…)

Misschien moeten we een import-light procedure maken, om niet iedere keer de rompslomp van de hele OSM-importprocedure mee te hoeven slepen.
Iets van, je meldt het hier met voldoende specs en links, korte discussie en dan gewoon doen, en bij grote problemen die later pas blijken hier ook weer bespreken hoe het opgelost wordt.

Ik heb de volledige dataset van gemeente omgezet naar tags die OSM ook gebruikt. Weet alleen niet helemaal wat nu de volgende stap is qua import procedure.

2 Likes

Excuses aanvaard!

Ik heb bij de Kromhoutkazerne in Utrecht voortgeborduurd op het werk van @wvdp en @Friendly_Ghost en aldaar het grondgebruik in kaart gebracht, alsmede de twee kunstwerken op het terrein opgenomen in onze kaart. Dat was al met al een aardige klus!

4 Likes

Ik ben bezig om de Plaswijk in Gouda een beetje meer kleur te geven:

Let er op dat dit Work-In-Progress is en nog niet af. Pas als de zuid kant van de Blomestein af is ga ik de noord kant verbeteren.

3 Likes

Je mist de building:part onderdelen. Daarom werkt de roof:shape=gabled niet zoals je zou willen.

Als je die toevoegt en wellicht ook roof:material=roof_tiles, dan komt het er iets meer zo uit te zien:

Ja, roof:material=roof_tiles was een van de volgende. En enig idee hoe ik die building:part goed kan krijgen. Op het moment zijn al die aanbouw keuken in dezelfde way opgenomen, is er een manier op dat (relatief) makkelijk aan te passen? En welke viewer gebruik je? TIA
Thomas

Dat kan zo: Changeset: 147534237 | OpenStreetMap

Ik gebruik de obliquebeelden van Slagboom & Peeters in combinatie met de PDOK 7.5 cm luchtfoto en de BGT omtrekgericht.

Ik gebruik ook F4Map.

Tijdens een grote klus ben ik het eindelijk tegengekomen: een doorgestapelde MP.
Een weiland met daarin een bosje met daarin een vijver met daarin een eiland.

(JOSM) Met polygoncutout lukte dit mij niet, geen idee waarom niet, maar de Gereedschapskist relatie hielp goed. Je trekt eerst alle lijnen rond, tagt de juiste landuse op elk rondje, en dan selekteer je telkens twee lijnen en klik in de Gereedschapskist op Multi.

image

1 Like