Geld(auto)maat 24/7 geopend?

Nadat ik er in Nijmegen eentje tegenkwam die duidelijk niet klopte, even met overpass gekeken: er zijn in Nederland nog een groot aantal pinautomaten met opening_hours=24/7 (zie overpass turbo - let op: bevat ook een deel van Duitsland/België)

Weet iemand of er (nadat ze in 2020(± 2) allemaal 's nachts gesloten zijn) überhaupt nog pinautomaten binnen NL bestaan die 24/7 open mogen zijn? Mocht dit namelijk wettelijk verboden zijn, en ze dus niet meer kunnen bestaan, stel ik voor een bulk-edit uit te voeren om alle opening_hours=24/7 te verwijderen.

(Ook zijn er nog een flink aantal met brand=ING/Rabobank/ABN Amro die waarschijnlijk Geldmaat geworden zijn)

1 Like

“Tussen 23.00 uur en 06.00 uur zijn de meeste automaten uitgeschakeld. Die sluitingstijd werd eind 2020 ingevoerd als tijdelijke maatregel tegen plofkraken, maar die is inmiddels omgezet in een definitieve maatregel. Alleen automaten in uitgaansgebieden blijven open tot 02.00 uur.”

Bron: Honderden geldautomaten voorgoed gesloten; andere blijven 's nachts dicht

IK heb geen bericht gezien dat dat weer verruimd zou zijn, ik denk dat het gewoon nog geldt.

Ik heb de geldmaats die ik met de ogen in Haarlem tegenkwam al enige tijd terug handmatig omzet naar Geldmaat.
Echter ik weet niet zeker of er inmiddels winkels zijn die 24/7 open zijn EN een Geldmaat inpandig hebben.
Misschien kan een steeksproefsgewijze aanpak via: https://www.locatiewijzer.geldmaat.nl/ uitsluitsel bieden ?

Steekproefsgewijs lijken alle Geldmaten (deels) 's nachts dicht te zijn. Echter voor die van Euronet en een paar anderen lees ik dat ze soms/altijd(?) wel 24/7 open zijn. Dus wordt toch lokaal verifiëren… (Ook blijken niet alle Geld(auto)maten op osm meer te bestaan, surprise)
Ik zal de mapcss regels (MapCSS regels voor Nederland (JOSM validator)) wel een vlaggetje laten opsteken voor deze gevallen, wanneer je in de buurt edits uitvoert :). Mochten er fouten tussen zitten hoor ik het graag, dan pas ik de regel aan.