Edits door TomTom op basis van gebruikersfeedback

Hoi @MarjanVan bedankt voor de uitnodiging. Maar Amsterdam is nogal uit de buurt. Volgende keer in Nieuw-Amsterdam?

Nu beter bereikbaar dan ooit met de vloot van de WIC!

Is nog altijd niet om de hoek, maar we hebben een kantoor in New Hampshire, mocht je daar eens willen langsgaan :smile:

Ja, dat hoor ik wel vaker, toch valt het mee hoor: OpenStreetMap

Hoi allemaal

Ik wil jullie even laten weten dat we de lijst uitbreiden met de soorten features waaraan we werken in het kader van dit project. De volledige lijst is als volgt: POI’s, land use, ferry- and waterbusroutes, spoorwegen met bepaalde infrastructuurtags zoals bruggen en overwegen, highways en links, verkeersborden, toegangsbarrières, afslagbeperkingen, en water.

Meer details over de soorten edits vind je op onze GitHub-pagina voor Nederland (> sectie ‘Edits based on map feedback’) of op onze wikipagina. Op die laatste staat nu ook wat meer info over hoe we de gebruikersfeedback ontvangen en verwerken, voor wie daarin geïnteresseerd is.

Alle edits die het gevolg zijn van gebruikersfeedback krijgen nog steeds de hashtags #tt_mapfeedback en #tomtom mee.

Fijne avond nog!

Marjan

1 Like

@MarjanVan Klein vraagje, zijn er al publieke kaarten (renders) beschikbaar van Overture? Wil wel er wel eens een blik op werpen.

@Geim Op Discord werd Overture Places gedeeld. Voordat je erop klikt kan ik alvast verklappen dat dit niet kan tippen aan ons werk in OSM.

Laten we trouwens vooral niet te diep ingaan op Overture in dit topic. Hier kunnen we beter een ander topic voor maken of meedoen met Overturemaps.org - big-businesses OSMF alternative

@MarjanVan Uit nieuwsgierigheid: in hoeverre is TomTom geïnteresseerd in landgebruik en water? De overige objecten zijn allemaal duidelijk gerelateerd aan verkeer en infrastructuur, maar deze twee thema’s lijken daar los van te staan.

Wat betreft verkeersborden raad ik aan om ze vooral te taggen op de wegen en niet als losse nodes te mappen. Verkeersborden als nodes zijn niet fout, maar het is compleet onbegonnen werk en je kunt er maar zeer moeilijk en beperkt analyses op loslaten.
Hou vooral ook rekening met traffic_sign:forward en traffic_sign:backward voor borden die in één richting gelden.

@Geim ons team is niet rechtstreeks betrokken bij Overture, waardoor ik niet veel meer informatie heb dan wat je waarschijnlijk zelf al online gevonden hebt. Ik kan inderdaad aanraden de links te bekijken die Casper gedeeld heeft.

Het klopt dat land use en water niet rechtstreeks gerelateerd zijn aan verkeer en infrastructuur, maar een correcte weergave van deze features kan wel een positief effect hebben op de navigatie-ervaring omdat het het makkelijker maakt om je te oriënteren.

Bedankt voor de tips over verkeersborden, ik deel ze met mijn team zodat we er rekening mee kunnen houden.

1 Like