Bulkimport drinkwaterpunten .. Is dit aan de orde geweest?

Begrijp ik nou goed dat Dopper voor de gezamenlijke drinkwaterbedrijven alle waterpunten gaat beheren?

2 Likes

En worden dan de drinkwaterpunten van JointhePipe (concullega van Dopper?) daarin ook meegenomen welke in opdracht van bijv. BrabantWater zijn geplaatst?
En die door NS zijn geplaatst bij stations?
Samenwerking met bijv. drinkwaterkaart.nl of watertaps.nl overwogen?

@Rob_Braggaar Nog niet echt een antwoord van je gezien op bovenstaande vraag van @Peter_Elderson

Ja, dat is correct. Zo is dit afgesproken met de drinkwaterbedrijven.

Welke partij het onderhoud uitvoert weet ik niet. Wel kunnen ze inderdaad bij Dopper terecht voor het maken van een melding, of op het telefoonnummer wat op de watertap zelf staat.

Dag allen,

Ik wil komende tijd de dataset uitbreiden met data van de 11 andere provincies volgens zelfde werkwijze.
Graag jullie reactie hierop.

@Geim, heb je per locatie een Google Maps linkje? Dan kan ik kijken of dit vanuit het Dopper project is gebeurd. In OSM heb ik sowieso alleen nog maar in Zuid-Holland locaties aangepast.
Ik kan helaas als nieuw lid geen reacties meer posten in dit topic.

Ik heb twijfels aan de nauwkeurigheid van de dataset. Als ik (voor mij) bekende locaties bekijk op Dopper google maps, dan zie ik in b.v. Nieuw-Amsterdam 1 tappunt midden op straat

Terwijl er in werkelijkheid 2 tappunten aan de kade zijn:

Hoe weet je of je dataset correct is?

Nog eentje, in Dalen:

vs

Meer dan 100 meter verschil

Die tappunten op de kaart is natuurlijk echt nuttig voor gebruikers. Dus een import is niet verkeerd.
Hoe groot is het verschil in wat er reeds gemapt is en wat er nu nog bijkomt?

In osm proberen we precies te mappen op de juiste locatie.
Dus de vraag van Geim is ook mijn vraag…

Daar komt bij… Zijn de guidelines nu gevolgd?
Staat het nu officieel aangemeld?
Er wordt nog wel eens een import teruggedraaid wanneer dit niet het geval is. Dat hoeft nog niet eens door de huidige forumleden te geschieden.

We hebben ooit een goed bedoelde import gehad van gsm masten. Daar staan er nog veel verkeerd.

1 Like

Even maar ter info

Hier staat-ie

Mapper heeft m al verplaatst zie ik.

Ik denk dat er al een stond maar niet helemaal goed, die heeft hij verplaatst, en de toegevoegde, die op het fietspad zou staan, heeft hij verwijderd. Dat is een gele kaart voor de import.

1 Like

Wanneer het incidenteel is kan ik er wel mee leven… maar kan moeilijk inschatten of het structureel is.

Ik ben vanuit de leunstoel vier regionale drinkwaterpunten langs gegaan, met de obliekjes er bij.

  1. Leidschendam, Prinsenhof: 15m er naast (had ik al gemeld)
  2. Den Haag, Bezuidenhout, Spaarwaterpark: 5m mis, midden op een pad i.p.v. op het gras
  3. Den Haag, Benoordenhout, hockey HDM : 15m er naast, aan de verkeerde kant van de sporthal.
  4. Den Haag, Scheveningen, watertoren: 15m er naast, midden op een kruising i.p.v. in de berm verderop.

Waterpunten 1, 3, 4 stonden al op de kaart.

Ik neig naar structureel.

Edit: links met marker juiste plek toegevoegd, commentaar over 1, 3, 4 toegevoegd.

Als een nieuw tappunt er een meter of 10 à 15 naast zit, kan ik mee leven. Dubbele vermeldingen en 50 tot 100 meter er naast niet.

1 Like

Nog even een paar tappunten gecontroleerd:
Schoonebeek: 60 meter
Klazienaveen: 18 meter (maar wel aan de verkeerde kant van doorgaande weg)
Emmerhout: 21 meter
Emmen centrum (skatebaan): < 5 meter
Emmen centrum (P noord): < 5 meter
Borger (De Koel): 30 meter (is in de sporthal geplaatst)
Rijssen: <5 meter
Komen die van Nieuw-Amsterdam en Dalen nog bij.

Van de in totaal 10 stuks, waarvan ik 100% zeker weet dat de locatie in OSM klopt, die ik gecontroleerd heb, liggen er maar 3 binnen de 15 meter die aangehouden werd/wordt bij import.

Als dit de kwaliteit van de dataset is ben ik tegen verdere import.

En hier staan er weer twee naast elkaar

'k Denk zelfs dat er geen één staat, want alles ligt hier overhoop al een tijd.

En hier is het ook fout gegaan.

De meest zuidelijke was een eerdere toevoeging van mij… De dopper staat midden op de straat.

Volgens mij kan alles beter teruggedraaid worden voor zover dat nog kan.

edit … en het station in Sliedrecht ook dubbel
zie hier

Ja. Het is vervelend voor iedereen, maar de lokaties moeten preciezer en dubbelen moeten er beter uitgevist voordat zo’n dataset geïmporteerd wordt.

En beide tegelijkertijd geïmporteerd met de dopper dataset, daar staan dus ook al dubbelen is.

2 Likes