Bicycle and moped tags hetzelfde: mofa ook?

Sorry voor de late reactie. Ik zie nu pas dat het onderwerp (mofa TOEVOEGEN) blijkbaar veranderd is naar het ook VERWIJDEREN van tags.

In mijn post in dit draadje geef ik juist aan dat deze tabel niet bedoeld is voor mappers maar een fall back is voor data consumers en dat juist het verwijderen obv deze tabel niet de bedoeling is. Helaas reageer je daar niet op.

Dat wil niet zeggen dat het verwijderen van sommige tags geen goed idee is hoor maar niet obv deze tabel. Mochten er plannen zijn om tags te verwijderen dan lijkt het me een goed plan om daar een nieuw draadje voor te openen of minimaal de titel van deze te veranderen. En verder stel ik voor om te verwijderen tags te tonen met een overpass voorbeeld zodat we een beeld kunnen vormen en afspraken te maken over hoeveel dagen je tussen het voorstel en het daadwerkelijk verwijderen wil opnemen zodat er ruimschoots de kans gegeven wordt om reactie te geven. Ook nu worden er dus weer fouten gemaakt die hersteld moeten worden en dat is zonde van de energie.

Dan nog een inhoudelijke (maar heb niet alles bekeken). In je lijst bij " bicycle=no & moped=no zonder mofa=*" staat bij footway: " bicycle & moped verwijderen". Dat is mij te kort door de bocht want zeker in het verleden zijn veel bospaden als footway getagd en dan voegen deze tags zeker informatie toe. Het zou beter zijn ook deze op 'bekijken" te zetten zodat evt. footway omgetagd kan worden naar ‘path’.

Ik wil nomaals benadrukken dat je erg voorzichtig moet zijn met het verwijderen van tags want dat heeft (hoe goed bedoeld ook) de community in het verleden veel schade toegebracht.

2 Likes