BAG-importverzoeken

Iemand heeft ze vannacht binnengehaald; ze staan er weer! :grinning:

Graag een import van Zuiderweg 19 in Soesterberg.
De bouwwerkzaamheden zijn gestart.

BAG Viewer | Zuiderweg 19, Soesterberg (kadaster.nl)
Opmerking: 4368167 | OpenStreetMap

Bvd

Lewieze (6039HC) in Stramproy heeft een groot deel van de huizen opgeleverd. Zou hiervoor een BAG import gedaan kunnen worden?

Bij voorbaad dank.

Het gaat daar om BAG Panden 0342100000044583 en 0342100000044584. Beiden staan op BAG Status “Bouwvergunning verleend”. Gebeurt vaak dat de werkelijkheid achterloopt. Beste kun je terugmelding doen via de BAGViewer. Vaak is reactiesnelheid goed.

Vanwege die status komen de Panden (terecht) niet “door” in de BAG Update JOSM Plugin. Ik kan daardoor de update daar niet doen. Eerste import komt dan bij status “Bouw gestart”.

Gedaan. Tevens de adresgegevens die iemand op een aantal panden had gezet en de adresnodes had verwijderd teruggezet. Data: luchtfoto juni 24

Vanuit Voorne-Putten het volgende:

N.a.v. een melding op de kaart dacht ik dat het een mooi moment zou zijn om het in verbouwing zijnde ziekenhuis in Alkmaar op de kaart te zetten met een nieuwe contour. Ik heb het landgebruik eromheen al enigszins aangepast.

De plaats van handeling op OSM

Alvast bedankt!

In Rotterdam centrum is onlangs dit gebouw opgeleverd, graag een BAG import hiervoor:
Steiger 2, 0599100100014216
Alvast bedankt!

Ik heb via BAG-viewer een paar huisnummerfoutjes gemeld, nummers stonden op de verkeerde plek. Het gaat om de Koningin Wilhelminalaan in Leersum met 2 terugmeldingen (inmiddels opgelost):
Gebied in BAG-viewer

OSM

Zou iemand een nieuwe import van die huisnummers/gebouwen kunnen doen op de kaart?

Ha die Baggeraars,

In Edam hebben ze vrij rap de Trijntje Keeverstraat opgebouwd.
Kan iemand die schepsels op de kaart zetten?

Dank alvast!

In Rijnsburg zijn de appartementencomplexen E.E. van der Laanstraat 1 t/m 65 oneven en E.E. van der Laanstraat 2 t/m 56 even in aanbouw. Volgens de satellietfoto’s zijn de gebouwen al bijna af.

Alvast bedankt!

Op de Sextantweg 2 in Amsterdam is een nieuw bedrijfspand opgetrokken.
Kan iemand de contour ervan op de kaart zetten? Ontzettend sextant!

Zo.

Gedaan..
Kruisende wegen en landuse gaarne aanpassen!

1 Like

Gedaan

Gaarne zelf conflicten met kruisende wegen etc. aanpassen.

1 Like

Zou je kunnen aangeven welke nummers het betreft? Overigens: als het een beperkt aantal huisnummer betreft kan je het ook handmatig even fixen. De gehele straat importeren levert 69 dubbele huisnummers op … :face_with_raised_eyebrow:

Gedaan.

1 Like

Gedaan

Gedaan.
Gaarne zelf kruisende gebouwen, wegen etc. aanpassen.

Dat was het weer voor vandaag.

1 Like

Voor de mappers die regelmatig BAG-updates uitvoeren (CC: @CartoKees, @Sander_H):

Graag even wachten met het updaten van ziekenhuis MCL in Leeuwarden op de kaart. De geplande uitbreiding ligt namelijk over de huidige toegangsweg voor de spoedeisende hulp. Op 28 augustus wordt de nieuwe toegangsweg in gebruik genomen en vervalt de oude route. Wacht even de updates rondom die wegen in dat gebied af. Ik ben van plan om op 28 augustus de SEH-toegang om te zetten.

De voorbereidingen voor de nieuwbouw zijn in gang gezet, maar de daadwerkelijke bouw is nog niet gestart. De nieuwe outline staat al wel in de BAG met status ‘verbouwing pand’.

3 Likes