BAG-importverzoeken

S & P is ontzettend praktisch en meer up to date

Vast, maar de BAG niet :grinning:

3 Likes

De beelden op SatDataPortaal laten een nog verder gevorderd beeld zien:
Pleiades-Neo beelden van 9 juni:

Maar de data in BAG klopt voor geen meter (letterlijk ‘meters’):


dus importeren heeft weinig zin.

Graag BAG import

Industrieweg 6 a HULST
Status: bouw gestart

Beste Roelant,

Normaal werk ik precies anders om.
De baggers importeren gewoon en sturen mij dan een persoonlijk berichtje dat ik het een en andere moet op ruimen… Maar goed.
Ik heb inmiddels de wegen verwijderd.
En ik zou toch graag hebben dat het gebouw wordt geïmporteerd.
Zolang als het gebouw als status: in aanbouw heeft, geeft dat volgens mij geen enkele verwarring.

En wil je mij a.u.b een persoonlijk berichtje sturen als dat is gebeurd, net als andere baggeraars dat doen. Al vast bedankt,

Gedaan: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154527254
Blijkbaar had ik nog edits in JOSM hangen…

Hi Jvtigem,

Met alle respect, we zijn allemaal vrijwilligers. Er is onder de baggeraars geen standaard werkwijze dat ik weet (zie ook nog de recente discussie over wel of niet panden die nog in aanbouw zijn importeren ter illustratie :wink:). Het is voor niemand hier zichtbaar als er voor- of achteraf een privé bericht aan een import vooraf gaat. Tenzij je zelf baggert heb je het naar mijn bescheiden mening helaas te doen met de baggeraar die zich vrijwillig bereid toont om jouw BAG-verzoek af te handelen en zijn of haar werkwijze.

Het is aan iedere (ik herhaal: vrijwillige) baggeraar om wel of niet uit te voeren en de kaart achter te laten op een manier waar die zich prettig bij voelt. Ik voel me er bijvoorbeeld niet prettig bij als de panden die ik achter laat validatie-errors veroorzaken. Temeer andere baggeraars ook aangeven dat niet iedere verzoeker zijn eigen verzoeken netjes opvolgt (ongeacht of daar een bericht aan vooraf is gegaan, again, dat weet ik niet), dus het maar de vraag is of dat dan opgelost wordt.

Om dat te voorkomen ben ik niet te beroerd om zelf wat te herschikken (voorbeeld) of op te ruimen (voorbeeld), noch te beroerd om sowieso wat extra werk te verzetten (voorbeeld). Maar dat moet wel kunnen en binnen redelijke perken blijven.

Dat gezegd hebbend: het gebouw is geïmporteerd (achavi), inclusief een aanpassing van het omliggende landuse=construction op basis van BGT en NSO om te zorgen dat het gebouw er in past.

Ik zal gezien je verzoek een kopie van dit bericht per persoonlijk (=privé?) bericht sturen.

2 Likes

Nieuwe Gracht 403 t/m 467 in Delft is in aanbouw.

Alvast bedankt!

Beste Roelant,

Met alle respect.

Als jij je zo opstelt. Wil je dan a.u.b. mijn verzoeken in het vervolg negeren .

Alvast heel erg bedankt

Met liede. :+1:

1 Like

Bij deze, wel overlap momenteel:
https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154571580

1 Like

Graag import nieuwbouw (renovatie)
Nijkampenweg 489-511
Valtherzandweg 41-109
Valtherlaan 81-89

De woningen zijn (worden) tot de fundatie afgebroken en weer opgebouwd.

Het was even peuteren, maar:
Gedaan: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154630693
En een hapering van deze forum software…

Dat geloof ik graag, ook voor de bouwvakkers :slight_smile:
Maare, bedankt!

Graag BAG import

Het Eeuwsel 6, EINDHOVEN

Gebouw is gedeeltelijk gesloopt, daarom graag opnieuw importeren

Bij deze: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154704977
Ook al klopte de bijgevoegde link niet :wink:

Ja sorry ik had het oude gebouw al verwijderd anders kon ik de nieuwe objecten niet opslaan…
Maar dat had je waarschijnlijk al door :grinning:

Het lijkt alsof een aantal schuurtjes in een nieuwbouwwijk iets zijn verplaatst in de BAG.

BAG

OSM

Gaat om de schuurtjes van Javari 2, 4 & Colorado 107, 109 in Nieuwerkerk aan den IJssel. Ik neem aan dat er waarschijnlijk nog wat meer BAG veranderingen zijn gemaakt, echter viel alleen dit me op.

Zouden de schuurtjes aub opnieuw geïmporteerd kunnen worden?

Bedankt!

Dit lijkt me het wel.

1 Like

Lijkt nu alleen alsof de gebouwen voor Mantaro 11 en 13 weg zijn gehaald? Ik zie ze niet op OSM, wel in de BAG.