BAG-importverzoeken

Twee verzoekjes in Aalten:
Dijkstraat 6: Enkel de node voor het adres is geïmporteerd, pand ontbreekt.
OSM | BAG

De Hoven 25 / Hoekstraat 10: Pand wordt verbouwd en samengevoegd met Hoekstraat 12+14, bestaand pand zal dus vervangen moeten worden.
OSM | BAG.

Bij voorbaat dank!

Done. :blush:

Ik heb alles wat van geometrie gewijzigd is aangepast, niet specifiek naar de adressen gekeken. Klopt het dat er daar nog hele blokjes schuurtjes op construction staan? (volgens BAG wel, maar mogelijk niet meer en dan moet het even teruggemeld :slightly_smiling_face: ).

Dat huisje is niet het enige probleem, er lopen (nog) diverse wegen het terrein op die door het in aanbouw zijnde gebouw heen lopen.

Bedoel je met “bouw gestart” dat er echt aan dat nieuwe gebouw (fundament) is begonnen, of dat het terrein is geklaard? Op de meest recente beelden (11 juni) staan een aantal gebouwen nog namelijk (en kan ik het travohuisje juist niet vinden :yum:):

Misschien kunnen we beter even wachten tot er net iets meer duidelijkheid is (echt met de bouw is begonnen en het travohuisje weg is?), en kun je in de tussentijd het terrein vast “voorbereiden” (wegen verwijderen die er niet meer zijn). Als ik 'm nu importeer blijft er erg veel “fout” achter (gebouw in gebouw door de travo, wegen door het gebouw heen) - en is er voor de eindgebruikers waarschijnlijk meer verwarring dan toegevoegde waarde.

Bij deze.

Je OSM link verwijst naar dezelfde plek als het eerste verzoek, dus het was even zoeken, maar uiteindelijk gevonden op basis van het adres. :yum:

Ook done, maar wel goed om even de verschillen te bekijken en het gebied verder op te schonen: ik heb een highway=path voor fiets/voet verwijderd die anders door het gebouw zou lopen en er duidelijk niet meer is, een deur-node die mogelijk verplaatst is (maar dat weet ik natuurlijk niet) en het parkeerterrein loopt tegen het gebouw aan is hoogst waarschijnlijk ook niet meer actueel.

Kortom, nu het gebouw is geupdate, heeft het gebied eromheen w.s. wat TLC nodig. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Tja, dat is natuurlijk uiteindelijk wel het doel van een building=construction, om in ieder geval iets van een outline te hebben. Zeker bij langdurige verbouwingen zoals Allroads toevalig net aankaart.

Misschien trouwens een idee om deze discussie daar of in een apart topic voort te zetten? cc: @mods-netherlands.

Voor grote/langdurige projecten zie ik wel echt toegevoegde waarde: dit project gaat bijv. nog de rest van het jaar duren. Wat zou je daar anders op de kaart willen zien?

Voor kleinere/kortdurende projecten is dat minder, maar waar die grens precies ligt vind ik moeilijk te bepalen (en eigenlijk ook niet per sé aan mij om te bepalen).

Mjah, ik snap je punt. Ik ben misschien iets te goed van vertrouwen, dat iemand die de moeite neemt om de construction-site te melden/in willen laten te tekenen dat ook in de gaten houdt en zelf graag wil dat als het af is, het ook weer bijgewerkt wordt. Maar da’s misschien te veel vanuit mezelf geredeneerd.

En zelfs als ze dat niet doen vindt ik dat voor de gebieden waar ik actief ben persoonlijk niet zo erg, omdat ik de gebouwen dan toch weer tegen kom via de bagtools WSM-layer en/of osmose.

Ik geef alleen mijn eigen mening in deze weer. Het staat andere BAG-importeurs volledig vrij allerlei embryonale panden in construction te importeren en, inderdaad, voor langdurige constructieprojecten als (grote) (kantoor)panden) is er wat voor te zeggen iets te importeren omdat er wat staat.
Te vaak heb ik meegemaakt dat voor geplande panden importverzoeken gedaan zijn, waar niets van op de foto staat (als ik op satellietdataportaal kijk) en die uiteindelijk niet eens gerealiseerd zijn. En voor dertien in een dozijn nieuwbouwwijkjes kan best wel even gewacht worden.
Nogmaals: dat is mijn argument voor mijn (niet) importeren.

1 Like

Dankjewel roelant!
Die dubbele link was uiteraard niet de bedoeling, sorry daarvoor.

Een beetje TLC is inderdaad het plan. Ik was al bezig om in ieder geval het centrum van Aalten bij te werken, gezien veel details, zoals je zelf al opmerkt, ontbreken en/of out-of-date zijn. Parkeerterrein De Hoven is zo’n gevalletje: Het is al voor september vorig jaar opnieuw ingericht. Ik heb hem inmiddels zo goed als ik kan in zijn geheel bijgewerkt. Zodra de nieuwe PDOK luchtfoto’s beschikbaar komen zal ik het alles voor de zekerheid nog even nalopen op correctheid. :+1:

1 Like

Graag een import van de woningen Pinksterbloem 74-98 in Stroe.
BAG Viewer | Pinksterbloem 74, Stroe (kadaster.nl)
OpenStreetMap

BVD

Graag een import van het volgende pand (BAG/OSM). Bij voorbaat dank!

Dit was het volgens mij.

En deze.

Wil iemand dit gebouw vervangen door de up-to-date BAG gebouwen?

Yes. Met bonus.

Edit: en nog een nabrandertje. :flushed:
Misschien doe ik straks de bovenkant ook nog even, dan is het hele plaatsje weer bij. :smile:

Edit 2:
Ook gedaan. :yum:
(Samen met wat noodzakelijk opschoon-werk.)

Als het goed is, is Breezand nu helemaal BAG-bij. Op één gebouw na waarvoor ik een terugmelding heb gedaan. Zal morgen nog eens kijken. :wink:

1 Like

Ter plaatse van deze marker is de vorm van het pand (en wellicht ook de huisnummers) veranderd. Graag een update - bedankt!

1 Like

Is gedaan: https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154411380

graag een update van deze construction site:

al minstens 5 woningen zijn in gebruik (S&P), maar wel gedeeltelijk met andere vormen.

Mooi! Flink wat bijgewerkt.

Behalve BAG-bij heeft Breezand er ook twee fiets/voetbruggen bijgekregen, is er wat groen toegevoegd, zijn wegen/paden uitgelijnd en is de maximumsnelheid bijgewerkt.

https://overpass-api.de/achavi/?changeset=154392284

1 Like

Graag import Mantingerbrink 203 in Emmen

Alvast bedankt :+1:

BGT lijkt in niets op de luchtfoto. Even afwachten of terugmelden.

Done.

1 Like