Algemeen Openbaar Vervoer (NL)-topic

Ik start bij deze een algemeen topic voor al de OV-gerelateerde discussie, een opvolger van Buslijnen, halteinfo, OV-routes - overzicht en discussie op het oude forum. Dan is info makkelijker terug te vinden.

1 Like

En dan gelijk een voorzetje: De volgende OV-concessies zijn aangepast aan de drgl 2023:

• GVB Amsterdam: Was al gedaan. Langdurige tijdelijke wijziging van N82 niet meegenomen. Pont F9: exacte situatie onduidelijk, en gaat pas per 9 januari varen.
  • Noord-Holland Noord: Compleet bijgewerkt naar nieuwe drgl (Nieuwe lijnen 239, 251, 260, 269 toegevoegd, en update Abbekerk Busstation) → Update, lijn 251 ook de zaterdagroute erbij (oeps, vergeten terwijl ik die zelf bedacht heb ;-))

Concessie Arnhem Nijmegen heb ik afgelopen dagen ook bijgewerkt.

1 Like

Ik heb de volgende concessies bijgewerkt:

• Almere
  • Gooi en Vechtstreek
  • IJssel-Vecht (de andere Vecht dan die van Vechtstreek :smile:)
  • Veluwe-Zuid
  • Hoofdrailnet (als het goed is moeten er nog twee treinseries)
1 Like

Goed bezig! Lijn 320 rijdt in de ochtend enkele ritten door van Hilversum station naar Arenapark, en in de middag enkele ritten terug, die zitten er nog niet in. Omdat het slechts een “verlenging” is zou ik dat eigenlijk in de oorspronkelijke route willen doen maar het past zo niet bij deze lijn dat ik dat ook wat raar vind. Hoe leg je dat nou het best vast? Ik heb er voor nu maar even korte lijntjes van gemaakt met de note dat het de spitsverlenging is.

Bedankt, die verlenging heb ik over het hoofd gezien. Eigenlijk horen de gehele ritten ingevoerd te worden. De verlengde ritten zijn dus Amsterdam Amstel naar Hilversum Arenapark, niet slechts Hilversum Station naar Hilversum Arenapark.

Groningen-Drenthe is ook gedaan, door mapper Robin van der Linde. Ik heb zelf nog een paar minieme toevoegingen aangebracht.