Voor de wegen op een militaire basis gebruiken we doorgaans access=no
. De reden hiervoor is simpelweg dat alle toegang tot die basis op basis van expliciet verleende toegang gaat; voor de rest is het effectief en juridisch verboden toegang. Door deze tagging consequent toe te passen wordt niemand per ongeluk over een zo’n basis gestuurd, en tonen de meeste kaarten in combinatie met landuse=military
duidelijk dat het om in principe afgesloten terrein gaat.
Mapper @threeof4 deelt dit standpunt niet, want:
Deze wegen zijn toegankelijk met een defensie pas. Door ze op NO te zetten kunnen routeplanners de berekening voor woon werkverkeer niet meer goed doen. Dit geeft nu problemen omdat de planners stoppen bij de hoofdpoort.
Nou is het prachtig dat ook iemand die op de vliegbasis werkt OpenStreetMap gebruikt, maar access=permit
is mij veel te breed voor een militaire basis:
The tag
access=permit
indicates an area or feature which is open only to people who have obtained a permit granting them access. This tag should be used in cases where a permit is required, but is routinely granted to everyone requesting it. In cases where access to permit is obstructed it would be more appropriate to tag these areasaccess=private
oraccess=no
. Soaccess=permit
does not apply where permit is rarely granted, or only granted in exceptional circumstances, or if obtaining it is complex or there is a long waitlist.
Ik heb op diens eerste changeset een bericht achter te laten voor hem terug te draaien, maar ik krijg geen reactie. Wel gewoon nog een keer dezelfde wijziging.
Volgens mij is access=no
op binnen de hekken van militair terrein wenselijk en ook de conventie. Of zit ik er naast?