Nog een vermoedelijke bronfout: een circulair zebrapad gedetecteerd in Moordrecht1
Kunnen we terughalen hoeveel crossing_ref=zebra
in Nederland verdwenen zijn de laatste tijd?
Edit: om mijn eigen vraag te beantwoorden.
Keek net bij Chronologie tab.
Het valt mee.
Ik heb er net weer een paar toegevoegd, bij nodes die crossing=traffic_signals hebben.
Hier is ook een Zebra gedetecteerd die niet lijkt te bestaan.
ohja, dat zal het wel zijn. Grappig dat zo’n interessante keuze voor een oprit de analyse-tool op het verkeerde been kan zetten.
Door de grote van het vlak & menselijk brein/waarneming als eind filter er uit gefilterd ?
Geen 1 systeem is altijd 100% waterdicht dat blijkt maar weer.
Altijd minimaal 2 onafhankelijke bronnen gebruiken om tot ‘as close as perfect’-resultaat te komen dus.
Ik denk dat ze wel iets met vorm en misschien ook met de grootte doen. De strepen moeten even lang en rechthoekig zijn, of zo. Alhoewel ik dan die ene cirkel niet meer kan verklaren. Nou ja, ik kom een hoop echte ontbrekende tegen in Zuid-Holland. Ik werk spiraalsgewijs vanuit mijn woonplaats, die is al helemaal klaar, maar daarbuiten gaat het pas goed los!
Ik hou mijn hart vast als ik dat alleen al in mijn woonplaats Haarlem zou doen.
Zeker op mijn OSM-‘to do list’ gezet maar handenvol nog aan SOS-dienst project.
OSM-tijdsbesteding is schaars aan mijn kant door het 24/7 moeten geven van mantelzorg aan mijn bijna 90-jarige moeder hier wat mijn absolute prioriteit heeft.
OSM is mijn next prio op ‘to do’-lijstje.
Sterkte daarmee, ik weet wat het is. Overigens valt de hoeveelheid rode punten in Haarlem zelf wel mee. Ik zie alleen telkens andere dingen die ik tegelijk óók wil opknappen, en daar gaat de tijd inzitten.
@PeeWee32 Ververs jij de OSM-informatie af en toe?
Ik heb het net even handmatig ververst. Als er veel meer mappers mee aan de slag willen gaan dan kan ik het scripten en anders zal ik het zo af en toe verversen.
Van deze vier is mij niet duidelijk waarom ze rood zijn. De crossing waarden zijn marked en traffic_signals.
En beiden geven geen zebra aan dus een andere tag is noodzakelijk crossing_ref=zebra
Die crossing=marked
is hier niet correct, want er zijn traffic_signals aanwezig.
crossing:markings=zebra
is alleen een tag van het lijnenspel.En wordt niet zo lijkt het meegenomen in de vergelijking.
Voor een zebraovergang zonder verkeerslichten geef ik deze aan met crossing=uncontrolled
en crossing_ref=zebra
ID laat je een foute keuze maken.
De situatie met verkeerslichten/voetgangerslichten en een zebra, is niet te kiezen.
Dat staat los van het aangeven van crossing markings.
Klopt dat , @PeeWee32, dat crossing:markings=zebra niet telt op jouw zebrakaart?
Klopt. Dat wil zeggen … tot voor een paar minuten geleden (als het goed is). Mijn selectie is de volgende. Als die niet klopt laat maar weten.
( highway=‘crossing’ and tags->‘crossing_ref’ = ‘zebra’)
or tags->‘crossing’= ‘zebra’ or tags->‘crossing:markings’ = ‘zebra’
Dan moet wel de scheiding gemaakt worden tussen volledig ingevulde tags en deels.
Alleen crossing:markings=zebra is onvolledig. Eerder een oranje dot.