Yahoo Imagery betrouwbaar qua positie?

Naast het goed zetten van de fietspaden, ben ik de laatste dagen ook eens begonnen met het intekenen van sloten en parken etc. Dat doe ik op basis van ongeveer weten hoe het zit, en dit dan op basis van de Yahoo-plaatjes zien over te tekenen. Schaduwen zijn eingenlijk alleen de grootste stoorzender blijkt dan.

Mijn en andere gps-sporen liggen eigenlijk structureel naast de reeds getekende wegen. Ik ga toch maar uit van de Yahoo-foto omdat dit het makkelijkste werken is. De gps sporen kunnen dan wel een afwijking hebben van een meter of 5-7, maar hoe goed zijn de Yahoo-foto’s eigenlijk gecallibreerd?

(PS: Zie dat ik zit te werken onder ’ doortrapper’ , onder deze gebruiker pas ik de kaart aan. Tot nu toe gewerkt onder ’ eclectic-os’, maar die zal ik hier niet meer gebruiken).

Eclectic-os is dead, long live Doortrapper :smiley:

Ga er maar vanuit dat GPS traces over het algemeen nauwkeuriger zijn dan de positie van de Yahoo! plaatjes, zeker als er niet teveel hoge gebouwen in de buurt staan. De afwijking van de Yahoo! plaatjes kun je overigens corrigeren in Potlatch met een keyboard en muis combinatie (zie de Potlatch handleiding) door deze te lijnen met bestaande wegen welke goed gepositioneerd zijn door middel van GPS traces.