Woonhuis / boerderij afgebroken

Een woonhuis / boerderij langs de Nieuwe Hoefweg bij Zoetermeer is lange tijd geleden afgebroken. Staat ook niet meer in de BAG en er zijn geen herbouwplannen.
Staat nog wel op OSM. Ik heb de gebouwcontour verwijderd en bij de adresnode een note gezet dat het gebouw gesloopt is.
Moet er nog een tag bij om aan te geven dat het gesloopt is, of kan ik de adresnode gewoon ook verwijderen?

Als het gebouw weg is, is het adres ook weg en dat kan je dus gewoon verwijderen!

Ok, thanks :slight_smile:
Dat dacht ik dus ook al…

ik heb laatst vier of vijf flats gewist, inclusief alle adresnodes. Iets van 150 adressen, maar die kan ik in iD niet met zijn allen selecteren en wissen, dus dat was klik del klik del klik del klik del klik del klik del klik del… :slight_smile:

Nog een reden om JOSM te gebruiken. Met de lasso er omheen slepen, en klaar :slight_smile:

:laughing:

Haha ja :slight_smile: , dat snap ik, maar ik heb geen Java.
Krijg het sinds 2,5 jaar niet geïnstalleerd op deze pc, wat ik ook niet zo erg vind, behalve voor OSM dan. Het is niet zo dat ik verslaafd ben aan iD of zo… maar zonder Java geen Josm.

Shift-toets ingedrukt houden! Doet wonderen: zodoende kan je meerder objecten per keer selecteren. En ook iD heeft tegenwoordig de lassofunctie die JOSM ook kent.

Bedankt voor de tip :slight_smile: