wijziging/opslitsing kruispunt Bladel met wandelroute

De zandweg Beemdstraat kruist de nieuwe rondweg net boven de Postelweg. De zandweg is losgekoppeld van het kruispunt, de zandweg is nu aan beide zijden doodlopend. Er staan houten vangrails als blokkade waar je makkelijk langs wandelt, of fietst maar dat is duidelijk niet de wens van de ontwerper. De lange wandelroute Brabants Vennenpad loopt via dit zandpad.

Hoe pas ik dit aan? Het kruisende middenstuk van Beemdstraat/Postelweg omzetten in een voetpad?

sorry linkje met locatie: https://osm.org/go/0EuKW3Lu2

Je oplossing lijkt me geen verkeerde keus…tenminste als je hier mag oversteken… soms is het schipperen.

Ja, de zandweg weer verbinden met de nieuwe rondweg. Maar dan ook aan beide zijde van die rondweg de nodes zetten met barrier=fence. Daarmee routeert het ook weer, hoewel de wegbeheerder dat niet wenselijk vindt, is dat wel een juiste weergave van de situatie.

Dankjewel voor de reacties. Ik heb het aangepast en uiteindelijk gekozen voor block op de zandweg omdat die op een node kan. Met doorgang voor voetgangers. Het is een beetje schipperen idd want je moet door de beplanting langs de rondweg. Dit jaar krijgt het Brabants Vennenpad een update heb ik gelezen een tijd terug. Kleine kans dat de route aangepast wordt maar daar heb ik verder geen info over.

Tja, je noemt nu de beplanting en dat nieuwe feit doet mij mijn mening veranderen.
Als het zandpad is omgeploegd en er beplanting is aangebracht ter afscheiding van de rondweg, kan het nooit de bedoeling zijn dat wij daar een pad tekenen en dat ook nog eens laten routeren.
Nmm dus zandpad niet meer verbinden en afsluiten met “einde weg”.
Dat het Brabants Vennenpad wordt onderbroken is jammer. De organisatie/uitzetter zal die route moeten veranderen.

Eventueel kun je iets als highway=virtual gebruiken met een uitleg in een note-tag. Dan is de route nog wel compleet, maar zijn de wegen niet zomaar verbonden.

Er is bijna direct een “olifantenpaadje” ontstaan, want het is een niet zo logische afsluiting. Het betreft maar een smal strookje groen. Ik laat het voorlopig zo staan.

Olifantenpaadjes hebben ook een tagging:
highway=path
path=desire