Wie volgt/heeft interesse in treinstation nieuwbouw: Gouda-Zuidplas?

Hier alvast wat info van gemeente Zuidplas en vergader info van gemeente Gouda: haalbaarheidsanalyses.

Project gebiedskaart overzicht 1

Project gebiedskaart overzicht 2

Interessant, maar dit klinkt wel als een langetermijnplan. Ik verwacht niet dat dit station er voor 2030 is.

Wellicht niet.
De 2 woonwijken zullen wel eerder verschijnen denk ik.
En door de komst van het nog te bouwen station zal je wel al in eerste instantie onlogisch lijkende infrastructuur (bijv. bushaltes) in die buurt zien verschijnen.
Met de verschafte achtergrond info creëren ze context en zie je daardoor ‘onsite’ meer.

??

Tip die voor alle gemeenten werken (of instellingen) die met ibabs werken.

Vergaderstukken openbare vergaderingen via iBabs

Wil je op de hoogte blijven van de stukken van de openbare vergaderingen ?

Download de app iBabs Pro.
Voor Apple: App store
Voor Android: Google Play
Op een desktop met Windows 10 of Windows 10 Mobile: Microsoft Store

Overige besturingssystemen: www.ibabs.eu

Ik zelf gebruik Overige besturingssystemen: www.ibabs.eu
Rechtsboven zie je: een blauwe rechthoek met inloggen als tekst
Gebruik bij het inloggen de volgende gegevens:
Site: [gemeentenaam]
E-mailadres: burger
Wachtwoord: burger

Edit: n.a.v. Peters opmerking dat inloggen op iBabs niet (altijd) werkt een uitgebreidere instructie geplaatst.

Vreemd ik krijg dit als inlog scherm:

en hoef (als ik de links in mijn bovenstaande post aanklik alleen maar
E-mailadres: burger
Wachtwoord: burger

Als extra in te vullen
Peter misschien nog eens proberen anders stuur even een dm

Deze melding volgt direkt na het inloggen.
Maar ik ben al genezen. Ik zie het vanuit mijn zolderraam als er daadwerkelijk een nieuw station gebouwd wordt.

2 Likes

En anders hoor je nog eerder het heien van de heipalen van de 2 uit de grond te stampen woonwijken grenzend aan het toekomstig station :slight_smile:
Je kan je in ieder geval alvast verheugen op aankomend HOV daar !

Voor het vijfde dorp zijn ze nog bezig grond te verwerven, daarna komt de voorbereiding van de grond (bv kabels, pijpen en leidingen verleggen, en een paar jaar voorbelasting), dan het bouwrijp maken. Daar merken we voorlopig weinig van, en de plannen vliegen nog alle kanten op. Zou zomaar kunnen dat de toenemende stikstofproblematiek en de klimaatproblematiek (die ze nu vrolijk negeren) de plannen gaan torpederen. Het is hier tenslotte de laagste badkuip van Nederland, in het deel dat het eerste onde water staat omdat de rivieren en de zee blijven stijgen.

Westergouwe is al vergevorderd, er worden steeds meer huizen opgeleverd, en ik zie dat de voortgang goed wordt bijgehouden door mappers.

Door dit gebied loopt ook de A20 die verbreed zal worden, dat gaat eerst gebeuren en een nieuw station in hetzelfde bouwgebied zal ff moeten wachten. Maar goed, er is alleen een voorlopige haalbaarheidstudie gedaan, op basis van zeer optimistische cijfers. Als ze gaan aanbesteden zal dat wel een tikkeltje aangescherpt worden. Ondertussen gaat Prorail eerst 's station Nieuwerkerk aan de IJssel opknappen (herbouwen), voordat het onder zijn eigen gewicht instort.

Ik denk dat een treinhalte op die plek geen slecht idee is, MacDonalds en Pleisterplaats zitten er tenslotte al, maar ik zou mijn adem niet inhouden ondertussen.

1 Like

Het is ver van mijn bed vandaar mijn eerdere vraag of er animo is voor de info.
Deze vraag is naar mijn mening voldoende beantwoord.
Bovendien zie ik weinig variatie in mensen die reageren.

Het was een voorgevoel maar door deze publicatie:
Hoogspanningsstation Zuidplaspolder | Gemeente Zuidplas lijken alle ingrediënten aanwezig om een nieuw NS-station mogelijk te willen maken…

Edit1: mogelijk te maken —> mogelijk te willen maken
Edit2: screendump van Hoogspanningsstation Zuidplaspolder