Werkt de JOSM validator niet meer naar behoren?

Het is me al een paar keer opgvallen dat de JOSM validator niet meer goed werkt.
Het signaleert niet alle problemen, zijn er meer die dit is opgevallen.

In bovenstaand voorbeeld wordt geen validatiefout gemeld, als zijnde crossing ways oid.
https://www.openstreetmap.org/changeset/36022804

Deze storing is mij ook opgevallen.

Tevens lijkt mij dat de validator nog steeds grote moeilijkheden heeft met het valideren van routerelaties door vals-positieve meldingen - die ik dan ook standaard negeer, tenzij ik zelf natuurlijk aan een van de route-elementen gezeten heb natuurlijk.

Ik zie dat de weg doorloopt over een pand in Staphorst.
Ik zal deze fout even herstellen.
gerrit.

Ik krijg 2 waarschuwingen voor overlapping ways in het voorbeeld van Commodoortje.
Als je geen waarscuwingen krijgt, kan dat voor zover ik weet 2 oorzaken hebben:

  1. Je heb niet alle validaties aan staan.
  2. Je heb iets geselecteerd voordat je de validatie startte. In dat geval worden alleen de geselecteerde objecten gevalideerd. In het voorbeeld moet je zowel de weg, als het pand selecteren om de foutmelding te krijgen.

Bij het uploaden worden alleen objecten gevalideerd die zijn gewijzigd of toegevoegd. Het beste kan je dus eerst een volledige validatie doen, voordat je de wijzigingen upload.

@Martin, wat voor vals-positieve meldingen krijg je op de routes? De meeste waarschuwingen die ik zie op route relaties zijn terecht, maar omdat het een enorme klus is om dit allemaal te repareren, laat ik ze tot nu toe ongemoeid. Binnen kort wil ik een een buslijn de omgeving helemaal gevalideerd krijgen, om te zien hoe veel werk dit is.

Geen van beide, alle validaties zijn aangevinkt. En niets geselecteerd. Daarom meldde ik het.