Wanneer gebruiken we heide, scrub of shrubbery?

Zou dit toch als Shrubbery mappen. Het is bossage/struikgewas en het wordt wel een soort van onderhouden.

Daar was ik al bang voor - verschillende meningen…

Ik beken dat ik bij de keuze meeneem dat shrubbery nog slecht ondersteund wordt door renderers. Bij kleinere vlakjes opvulgroen boeit me dat niet erg, maar dit is meer dan een klein vlakje, en ook niet helemaal opvulgroen. Ik vind shrubbery niet fout, ben er ook niet blij mee, maar voor nu toch mijn keuze. Kan veranderen, natuurlijk, sta ik wel enigszins om bekend.

Tsja, ik ben het met je eens dat het niet helpt dat de renderer het niet laat zien; maar deze specifieke renderer (Carto) draagt als argument aan dat het niet gerendered wordt omdat het niet gebruikt wordt… :chicken: :egg:

Maar ook ik ben daar gevoelig voor; zo erg zelfs dat ik een heg nu welleens én met shrubbery aangeef én met hedge. Om toch maar visueel te maken, dat je daar echt niet door zou kunnenn lopen.

Speciaal sinds de botte verwijdering van de ondersteuning van area=yes bij barrier=hedge, terwijl bij andere lijnelementen area=yes wél ondersteund wordt…
En daarna ook de supersimpele shrubberytag botweg weigeren, ik denk zomaar dat dat is omdat die de hedge area grotendeels vervangt.

Tracestrack toont shrubbery wel, maar precies hetzelfde egale groen als gras. Ietsjes donkerder en met een klein semirandom frutseltje erin zou fijn zijn. Ik ben een ramp met beeld, maar je hebt daar tools voor waarmee je dat kan genereren in een voor rendering bruikbare vorm.

Precies wat @JeroenHoek gedaan heeft