Wandelroute 6769053 in Westerpark Zoetermeer gebroken?

Zie note: https://www.openstreetmap.org/note/1235655
Zou misschien iemand met kennis en kunde betreffende wandelroutes hier eens willen kijken?
De wandelaars zullen u dankbaar zijn :slight_smile:

Zie hier een fraai voorbeeld van het met ID (of Potlach) inleggen van een route in OSM. :frowning:

Veel wandelroutes in Nederland zien er hetzelfde uit omdat diverse wandelroute-inleggers hardnekkig volharden in het gebruik van ID.
Heel veel werk wordt in feite voor niks gedaan.
Repareren van dit soort routes is een vreselijk frusterend werk.

Even kort, als je met ID of Potlach een weg toevoegt aan een relatie, dan komt die weg altijd onderaan te staan.
Dus als je strak recht een route in legt, geen fouten maakt en van het begin naar het eind werkt, kun je met ID een foutloze route maken. Maak je wel een fout, dan kun je in feite overnieuw beginnen.
En mensen maken fouten, dus komen wegen onderaan te staan, die eigenlijk ergens in het midden of zelfs bovenaan horen te staan.

Repareren in JOSM is mogelijk, maar zoals ik al zei een vreselijke rotklus.

Je kunt in het relatiewindow met wegen schuiven, dus je kunt een weg van beneden naar boven schuiven. Maar bij een flink aantal leden in een route wordt dat een naar klusje. Bovendien zie je niet meer waar je gepositioneerd was en bij een hele batterij highway’s wordt het lastig zoeken waar je precies moet zijn.
Meer succes heeft het opnieuw tussenvoegen van de weg, alleen vraagt het relatiewindow dan of je dat wel wilt, want die weg is er al. En als je dan met ja beantwoord hebt, kun je tussenvoegen. Vervolgens naar het eind scrollen en de weg daar weg gooien.
Je kun ook eerst de weg onderaan weg gooien en dan weer tussenvoegen op de goede plek, alleen ben je de positie in de lijst kwijt. Handigste oplossing is dan het relatievenster sluiten, weg, die de positie aangeeft selecteren en het relatievenster opnieuw openen, dan positioneert hij op de juiste plek.

Al met al geen geweldig werk.

Dus ja, misschien is er iemand, die dat wil gaan doen. Ik niet

I’m just the messenger…
Misschien degene op wiens naam de changeset staat? Hij zou een trigger kunnen krijgen, omdat ik een comment heb gegeven op die changeset.
Ik ga dus niet repareren en bovendien wordt ik gelijk gediskwalificeerd voor dit soort klussen als Potlatch gebruiker :wink: . Daarom blijf ik er ook vanaf. Multipolygon relaties maken met landuses en naturals in een park dat gaat nog best met Potlatch als je weet hoe het werkt, maar routerelaties repareren, daar begin ik echt niet aan. En hoop die relaties onbedoeld ook niet te verzieken natuurlijk… :roll_eyes:

Route geheel nagezien, ontbrekende wegen toegevoegd, wegen not used verwijderd uit de relatie, route elementen gesorteerd in de juiste volgorde.
Alles bij elkaar een uurtje werk geweest.

mvg,
Leo

Beste Leo, hartelijk dank!