Voorgestelde import van BOMEN Gemeente Amsterdam

Amsterdam bomen import

Hallo OSM Nederland, ik stel voor om de dataset BOMEN van de Gemeente Amsterdam te importeren.

Documentatie

Dit is de wikipagina voor mijn import:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Amsterdam_tree_import
Dit is de website van de brondataset:

De gegevens kunnen hier worden gedownload:

Dit is een bestand dat ik heb gemaakt van de gegevens die zijn omgezet naar het OSM-schema:

Licentie

Ik heb gecontroleerd of deze gegevens compatibel zijn met de ODbL.
Deze gegevens worden verspreid als openbare data.

Samenvatting

Informatie over deze dataset en de import ervan is te vinden in deze eerdere post en op de wikipagina. Het komt er op neer dat de gemeente een zeer uitgebreide en vrij accurate dataset heeft van de bomen in Amsterdam. Dit zijn bijna 10× zoveel bomen als nu aanwezig zijn in OSM in Amsterdam. Hierdoor zal de import van deze dataset de kaart in Amsterdam zeer verrijken met nieuw groen.

Amsterdam tree import/
There is currently no text in this page.

?

Woeps, moest blijkbaar geen / aan het einde van de link staan. Werkt nu wel.

1 Like

Ik denk dat ik de operator=* tag ga weghalen, want anders krijg je dit te zien in de editor:


En ik denk niet dat de meesten hier nou zo blij van worden.

2 Likes

Eerste import gedaan:

Ik heb tot nu toe twee imports gedaan. De eerste in de Westindische Buurt en de tweede in de Kinkerbuurt. Voor de derde import was ik van plan om de Rivierenbuurt te doen, maar hier ben ik tegen het probleem van rate limiting aangelopen. Ik heb inmiddels de DWG gevraagd of ik een import role mag krijgen. Tot dat gebeurt is kan ik alleen kleine gebieden importeren.

De operator=* tag heb ik tot nu toe overal weggelaten zodat mensen niet gek worden tijdens het editen. En het controleren en desnoods uitlijnen van de bomen gaat zeer goed met Luchtfoto Winter en AHN DSM.

Als mensen tot nu toe op of aanmerkingen hebben dan hoor ik dat graag!

Dat verzoek is binnengekomen. De persoon die dat kan regelen is op de hoogte gebracht van je verzoek.

3 Likes