Verplichte rijrichting voor landbouwverkeer

Hoe tag je een verplichte rijrichting als die alleen van toepassing is op landbouwverkeer?

Verkeersbord D4 kan worden vastgelegd in een relatie (type=restriction, restriction=only_straight_on). Dan geldt het voor al het rijverkeer. Ik wil nu een D4 met als onderbord een afbeelding van een tractor taggen.

Volgens deze wiki zijn keys zoals restriction:agricultural in onbruik geraakt en ze komen inderdaad vrijwel niet voor in de database.
Er wordt verwezen naar een pagina over voorwaardelijke restricties. Daaruit kan ik niet opmaken wat het dan zou moeten worden.

Afbeelding van een trekker is geen landbouwverkeer. landbouwverkeer is een onderdeel van de bedoelde groep.

RVV bedoeld daarmee:
“Gesloten voor motorvoertuigen die niet sneller kunnen of mogen rijden dan 25 km/h”

We hebben (nog) geen tag mogelijkheid.
RVV motovoertuigen:
“motorvoertuigen: alle gemotoriseerde voertuigen behalve bromfietsen, fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen”

motor_vehicle is dus breder, met moped en mofa, dan zou je deze op de restrictie weer moeten ontzien
en dan nog de km toevoegen 25km
motor_vehicle:25km= Geen officiële tag !

D4

Artikel 67
1 Onder verkeersborden aangebrachte onderborden kunnen inhouden:

a. een nadere uitleg van het verkeersbord;

b. ingeval op een onderbord uitsluitend symbolen voorkomen: het verkeersbord geldt slechts voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag;

c. ingeval op een onderbord het woord “uitgezonderd” in combinatie met symbolen voorkomt: het verkeersbord geldt niet voor de aldus aangeduide weggebruikers of het aldus aangeduide verkeersgedrag.

Ik zou het taggen als oneway:agricultural=yes, op dezelfde manier eigenlijk waarop je fietsen en brommers meestal via oneway:bicycle/moped=no nou juist toelaat om tegengesteld te rijden.

@Allroads
Bedankt voor de rechtzetting en toelichting! Weer wat geleerd.

@Sander H
Het gaat hier niet om éénrichtingsverkeer. De borden staan aan twee kanten van een kruispunt met verkeerslichten. Het ‘gewone’ gemotoriseerde verkeer kan hier links of rechts een autoweg op waar bijv. een tractor natuurlijk niet mag komen. Die mag dus alleen van beide kanten rechtdoor oversteken.
Oh wacht eens even… het verkeersbord is dus eigenlijk overbodig behalve ter informering en hoeft niet apart te worden getagd.

Als de tractor al niet op die autoweg mag komen (agricultural=no), hoef je geen restrictions te taggen.

Tot die conclusie kwam Andries ook, maar het is tegenwoordig een hinderlijke instinker.
Door nieuw beleid worden er borden geplaatst, die we niet in tagging in OSM hoeven te vertalen.
Ik heb dat ook al een paar keer gehad. Zo’n blauw bord met pijl rechtdoor, blijkt dat de zijweg eenrichting is en je er niet eens naar toe mag afslaan. Dan hoef je zo’n blauw bord niet meer in een restrictie te vertalen. Sterker nog als je het doet, krijg je een melding dat dat overbodig is.