Verkeersmaatregelen binnenstad Amsterdam

Heeft iemand, idealiter met ‘on the ground’ kennis, een idee wat er de afgelopen nacht in Amsterdam is gebeurd? https://www.amsterdam.nl/projecten/werkzaamheden/de-entree/binnenstad/

Ik ben vooral benieuwd wat ze met de nieuwezijds uitgespookt hebben.

Er is vanalles “geknipt”. De Routeplanner die de gemeente gebruikt heeft OSM als basislaag: https://routeplanner-nieuwezijdsvoorburgwal.trafit.nl/

Ik woon in de buurt en zal snel eens kijken en waar nodig de kaart aanpassen.

Erg leuk om te zien, die routeplanner.
Ben vooral benieuwd hoe de bus-banen/ -routes gaan lopen.
Vooral voor de lijnen die via de Nieuwezijdsvoorburgwal op CS afgaan.

Ik heb op de Nieuwezijds wat verkeersborden toegevoegd (maar ik heb er per ongeluk 1 overgeslagen). Het is daar nu een zooitje. Ik heb nog niet gekeken hoe de Raadhuisstraat nu uitkomt op de Nieuwezijds.

Ik heb nog wat dingen kunnen veranderen mbv de foto’s die ik vanmiddag gemaakt heb. O.a. is de Paleisstraat nu een twee-richting brom/fietspad, met uitzondering voor laden & lossen 7-11 uur.

Ik zal toch nog eens een keer extra moeten kijken voor sommige situaties.

Zou je dan ook de busbaan ? vanaf Damrak, reaf PrinsHendrikkade, liaf Kamperbrug in kaart kunnen brengen.
Dan repareer ik daarna de busroutes.

Bij voorbaat dank,
Leo

De boel is nogal een zooi op straat. Men is nu druk bezig met de “tijdelijke ombouwfase”. Maar er staan bijvoorbeeld nog verkeerslichten aan waar geen autoverkeer is, zodat voetgangers moeten wachten op een rood verkeerslicht en geen auto’s.

Er loopt daar geen busbaan. Ik heb overigens ook geen OV-bussen zien rijden over de route die je beschrijft. Vanaf de PHkade linksaf de Kamperbrug op kan al helemaal niet.

Ze zijn idd nog langdurig aan het werk met de infrstructuur om het CS heen. O.a. de Kamperbrug wordt smaller gemaakt, er komt een damwand las ik, het moet dan 2 jaar ‘zetten’ en dan maken ze het af.
Het beruchte fietspad voor het Victoria hotel langs wordt ook aangepakt, zag ik, en is omgelegd over de plek waar eerst auto’s reden en je je leven niet zeker was.
Kortom, de weginrichting is allemaal tijdelijk, en reparaties aan busroutes zou ik pragmatisch uitvoeren.

Oke, bedankt voor je antwoord.
Volgens het GVB rijden ze nu vanaf het Damrak rechtdoor.
Dus misschien moet ik daar zelf maar eens gaan kijken.