Verhoogd kruispunt

Dit https://www.openstreetmap.org/edit?way=577240677#map=19/51.96743/4.60640 is een verhoogd kruispunt, in de Hoe tag je een… zie ik dat we dat met traffic_calming=table taggen. In de engelse wiki’s (tag: en key:) staat dat het om een voetgangersvoorziening gaat.

Het is een hele simpele loodrechte kruising, een enkele node, en aan 1 kant zit een zebra maar de table is het hele kruispunt.

Ik heb de neiging om de tag traffic_calming=table op de node te zetten en verder niet. Goed?

Lijkt mij prima. Dus gewoon de kruisingsnode als traffic_calming=table inzetten.

Als je gaat micromappen en het zebrapad er bij doet moet je er wat complexers van maken maar dat lijkt me hier niet aan de orde.

Dank je, ik zal proberen me in te houden.

nee hoor, voel je vrij en ga je gang!

Ik bedoel: Dan moet de oversteekplaats ook op de traffic_calming en moet dat dus een way (maar hoe dan als kruis?) of area worden.

Ik heb er 1 gedaan: https://www.openstreetmap.org/edit#map=20/51.96739/4.60650
De table tag op de centrale node geeft niet aan hoe de table er precies uitziet. Dat verandert niet nu ik de zebra als punt op de weg heb getagd met highway=crossing, crossing=zebra. Dus je weet nu niet of de zebra op de table ligt, al is het wel waarschijnlijk.
Als ik het bereik van de table wil aangeven zou ik hem als area moeten toevoegen, dan weet je dat de zebra erop ligt. Dan heb ik wel 1 object twee keer gemapt, sommigen hebben daar iets tegen. Ik doe het ook liever niet. Eenvoudiger is om de zebra óók te taggen met traffic_calming=table. Dan heb ik twee features dezelfde tag gegeven.

Dan zou het nog kunnen zijn dat er een verhoogde zebra ligt, dan een soort kuil en dan het verhoogde kruispunt. Ik neem aan dat data users en renderers dit wel redelijk kunnen inschatten.

Voor dit redelijk onbelangrijke kruispunt lijkt het me niet erg nodig om verder te verfijnen.

Ik weet dat OSM als ik er zo overheen zou rijden “Attention, Attention” zegt, 1x voor de verhoging van het zebrapad en 1x voor de table :wink:

Maar het lijkt me prima zo.

Als programmeur zijnde zeg ik: ik denk dat dat inschatten tegenvalt.

Ik neem het van je aan!

Zowizo, als je een oppervlak als een punt aangeeft kan je niet zeker weten hoeveel ruimte het precies beslaat en wat de precieze vorm is. Dan moet je het ofwel als extra eigenschap bij het punt taggen, ofwel het als een area taggen, en daar hebben veel toepassingen dan ook weer een probleem mee…

Kortom, ik vermijd het probleem en tag alleen de basis.

Je mag traffic_calming ook een lijn zetten. Dat zou het probleem toch op moeten lossen?

De BGT omtrekgericht geeft op de grenzen van de table keurige dwarslijnen en op die plekken kun je de weg doorknippen en dan de lijnstukken als table taggen evt met andere verharding omdat tables nogal eens afwijkende verharding hebben.
Maar dat begint een beetje op micro mappen te lijken.
Maar er zijn mappers, die het zo doen.

In het onderhavige geval zou je dus delen van twee kruisende wegen moeten taggen. Kan, maar ik zie het niet erg aanslaan tenzij het inderdaad door velen als een op te lossen probleem gezien wordt. Nu is het een tag erbij op een node die toch al bestaat. Als dat enorm aanslaat zien we wel weer verder!