Users: Netherlands/Belgium (Dutch)

Ah missed that one, sorry. Thanks for the update

Ik zie alleen een mogelijkheid om te antwoorden op deze bestaande thread, sorry, ik ben nieuw op dit platform.

Ik kreeg een mail via talk-nl-owner van iemand die in Rotterdam allerlei volgens haar verkeerde straatnamen aantrof. Zie bijgaand screenshot, email bij mij bekend.

Overigens als iemand talk-nl-owner wil overnemen (volgens mij is dat nog steeds Henk Hoff en ik…) – gaarne :slight_smile:

Martijn

Ik heb de mapper die daar bezig is geweest een berichtje gestuurd.
Zowel via PM als op de changeset:

2 Likes

Fixed: Changeset: 119922789 | OpenStreetMap

1 Like

Tof, bedankt @marczoutendijk
Ik heb een berichtje teruggestuurd aan deze persoon. Zij/hij is jullie bijzonder dankbaar.

Ik haak hier ook even aan!

Hello,

In the last forum governance meeting a decision was taken to move ahead and allow communities to request new categories now, since we don’t have yet a timeline for the migration to finish.

Cheers.

Hoi Commooortje,

zie ook mijn sticky in het ‘oude’ forum. Enig idee over sub-fora, modereren/administreren, BAG forum…?

Citaat zie ook mijn sticky in het ‘oude’ forum. Enig idee over sub-fora, modereren/administreren, BAG forum…?

Ik heb geen flauw idee…
Het enige dat ik gedaan heb is een topic geopend, om te kijken of er al interactie is, en hoe het werkt op het nieuwe forum.
Ik ben persoonlijk nog niet onder indruk.

Ik ben inmiddels zo oud dat ik te vaak ‘vroeger’ roep.
Maar niet elke verandering is een verbetering en wat is er fout aan ‘ons’ forum?

Discord heeft vele mogelijkheden, ik ben al actief in een OSINT kanaal, maar ik wil wel eens afwachten hoe ze dit gaat inrichten en hoeveel vrijheid we zelf krijgen om aanpassingen te maken.
Verder zou het me wel prettig lijken dat er meerdere mensen een mod-status krijgen dan dat nu het geval is.

Ook hier maar even om het hoekje kijken.
Met dat wennen aan verandering ben ik in ieder geval niet alleen.

Wie hebben er eigenlijk te mogelijkheid om tags toe te voegen / aan te passen?
Deze topic zou wat mij betreft ook de ‘Netherlands’ tag kunnen krijgen om in deze lijst te komen:
https://community.openstreetmap.org/c/communities/nl/43
In de titel staat nu ook nog Netherlands/Belgium, krijgt België net zoals op het oude forum ook zijn eigen sub-forum?

Wat mij betreft wel, ook wel logisch als de inhoud van het bestaande forum wordt gemigreerd, ik neem aan één-op-één.

E_de_Wit
Wie hebben er eigenlijk te mogelijkheid om tags toe te voegen / aan te passen?

Hier ben ik inmiddels ook nieuwgierig naar.
Ik probeerde de titel aan te passen, maar als topicstarter is dit not done merk ik.
Dit omdat er 2 topictitels vrij identiek waren.
Hierbij heb ik de vraag neergelegd bij nukeador
Waarop hij netjes vroeg hoe de titel dan wel zou moeten worden. Tevens gaf hij aan dat je eerst rechten moet “verdienen” om misbruik te voorkomen. Zelf heb ik nog niet meegemaakt dat er misbruik van gemaakt werd in het oude forum.
Hierop heb ik (omdat ik het te laat had gelezen) niet geantwoord.
Ik zag wel dat de andere topic aangepast werd naar testtopic.

De autonomie van het wijzigen van een topictitel vind ik (persoonlijk) gewoon moeten kunnen. De topicstarter weet de essentie van de gestarte topic. De drempel om een aanvraag tot wijziging te doen vind ik wat kinderachtig. Net alsof alles geredigeerd zou moeten worden.

Als ik de instellingen nog eens bekijk, zie ik dat iedereen zijn onderwerpen kan bewerken.
Er is een tijdslimiet afhankelijk van het vertrouwensniveau van je gebruiker, het lijkt erop dat dit de standaard is omdat er enkele aanvalsvectoren waren (misbruik maken van post bewerkingen om spam controles te omzeilen).

Als deze standaardinstelling onhandig is, kun je een verzoek openen om uit te leggen waarom bij #site-feedback:issues voor discussie met de rest van de gemeenschap.

Bedankt!

TL2 post edit time =43200

Er vanuitgaande dat dit seconden zijn, is dat gelijk aan 12uur
De startpost is op 21.03.2022 aangemaakt

Als 43200 minuten zouden zijn staat dit gelijk aan 30 dagen.
Ook deze termijn was ruim overschreden.

Is er wellicht iets anders aan de hand?

De waarden zijn beide in minuten:

  • 24 uur voor gebruikers met vertrouwensniveau 0 en 1
  • 1 maand voor gebruikers van vertrouwensniveau 2

Als het bericht eind maart is gemaakt, waren de beperkingen het vermijden van de editie.

Voor het verkrijgen van een (hoger) vertrouwensniveau heb ik deze gevonden:

Zijn dit ook de niveaus die voor dit forum worden gehanteerd of zijn deze custom?

Ja, de standaardniveaus worden hier gebruikt.

Bedenk wel op het oude forum de eerste paar berichten van nieuwe gebruikers door de moderators moesten worden goed gekeurd. Hierdoor zal de hoeveelheid spam natuurlijk ook laag zijn gebleven. Discourse automatiseerd dat middels dergelijke levels. OSM wiki heeft dit overigens ook. Hoewel het voor de goed gedragende mapper misschien streng voelt is het best logisch dat je je rechten moet “verdienen” door actief te zijn en je te gedragen.

1 Like