Twee nieuwe Fernando's

Twee nieuwe ‘Fernando’s’ … Die elkaar niet kennen…

Maar even vinger aan de pols houden svp
https://www.openstreetmap.org/user/FernandoVanDerBurg/history#map=3/35.84/87.52

https://www.openstreetmap.org/user/Fernandovdb122/history#map=11/52.5288/6.0758

Denk wel wat begeleiding nodig.

edit
Ik heb één changeset teruggedraaid wegens een uitstapje naar de Grote Oceaan… . ‘Fantasymapping’.

1 Like

Staan nu bij elkaar ook al 29 opmerkingen op zijn naam. Deze valt op: Note: 4430341 | OpenStreetMap hier praat hij tegen zichzelf?

Van het bankje had ik al eerder een picknicktafel gemaakt.
Hier zijn beide accounts actief zo te zien.

Edit… Alle leeftijden (nou alle leeftijden ?)zijn natuurlijk welkom… maar deze Fernando’s hebben denk ik wel wat begeleiding nodig… anders hebben we een paar nieuwe Timo’s. :grinning:

Ik ga niet op alle opmerkingen in. Krijg ook PB’s.

Edit2 we hebben trouwens ook mappers die als basisschoolleerling zijn begonnen en nog steeds mappen.
In m’n vorige leven als leraar heb ik met m’n leerlingen nooit iets met OSM gedaan. Ook omdat ik steeds weer uit de hand gelopen workshops e.d. tegenkwam bij screenen.
Mappen voor HOT maps liep altijd bij een paar leerlingen uit de hand. Er werden dan vreemde uitstapjes gemaakt onder het account van HOT maps.

Ook opdrachten voor werkstukken gingen wel eens de verkeerde kant uit.
Het is overigens vaker goed gegaan.

Zelf ben ik op m’n 13e begonnen. Ook de nodige opmerkingen van jou gehad in het begin :see_no_evil:

3 Likes

:grinning:

Hier kun je nog zien waar je begonnen bent

… en nog steeds aan het mappen!

1 Like

Wijzigingenset: 62578923 | OpenStreetMap Dit was m’n eerste changeset. Gelijk BAG panden aangepast :sweat_smile:

Och… toen ik begon… kon een blind paard geen kwaad. De kaart was grotendeels wit en gebouwen waren hoogsten huizenblokken.
De donatie-import van kaartenmaker AND in 2007 was nog vers. Fietspaden en fietsverbindingen waren er niet. Er kon niet veel fout.

Nu hebben starters het direct lastig. … zijn er overal routerelaties… en dan wordt er ook nog op hen gelet. :grinning:

Dit is wel een leuke app waar je kunt zien wat er zoal veranderd is sinds 2008

https://osmz.ru/osm2008.html#9/52.0525/4.7231

1 Like

Deze website is hetzelfde idee maar vind ik zelf iets fijner werken. OSM Then and Now

Ahh… die doet het beter. In het begin werden we nog wel eens uitgelachen… maar dat is nu wel over.
…maar soms hoor je nog wel kritiek.
’ Dat OSM is helemaal niets… ik heb Mapsme of ik heb Komoot!'…
Dan probeer je nog voorzichtig aan te voeren… maar dat is ook OSM.

Neeeeee… het is MAPSME!!!
Je moet niet denken dat je alles weet. Tja… daar sta je dan met je mond vol tanden.

1 Like

Wie doet een poging om het in goede banen te leiden?
Ik krijg geen reactie meer.

https://www.openstreetmap.org/user/FernandoVanDerBurg/history#map=3/35.84/87.52

Mapper Fernando is momenteel bezig.

Edit… Mijn advies was om het allemaal simpel te houden.
Begin eens met bankjes , een prullenbak, een speeltuintje.
Hij heeft beloofd dat te gaan doen.

Net commentaar gegeven op de laatste twee changeset’s.

Lijkt vooruit te gaan, maar inderdaad in de gaten houden.

FernandoVanDerBurg is 14 jaar en wil later als hij groot is bij Openstreetmap gaan werken. Ja wie wil dat niet!
De PB’s verklaren wel het e.e.a.
Wanneer Fernando voorzichtig blijft mappen zal het wel loslopen.
Maar even vinger aan de pols houden.

1 Like

Flevoland was wel een stukje groter die jaren :grin:

1 Like

Tja dat water… Hoe vaak dat niet leegloopt. De laatste keer de Grevelingen. De Lek is ook berucht. We repareren met elkaar gelukkig heel snel en niemand merkt het dan omdat de rendering traag gaat.
Andersom gebeurt ook. Bretagne heeft weken onder water gestaan.
Julianadorp stond ook onder water in 2008. Wanneer iemand een sloot als een gesloten polygoon maakte kreeg je dat effect.

1 Like

Drie 'Fernando’s ?
In hetzelfde gebied… Gebouwen krijgen puntdaken door verkeerde interpretatie van luchtfoto’s en ik krijg nu plots PB’s … een beetje van dezelfde orde.

Graag ook maar vinger aan de pols.

1 Like

Het wordt druk in Zwolle… Deze mapper mapt maar door … reageert niet.

Veel is niet volgens de regels.

Edit … Mapper was enthousiast begonnen. Zal nu de rem er wat opzetten… :slight_smile: