Terwoldseweg of Van Isendoornlaan in Apeldoorn

Aan de rand van Apeldoorn staat een boerderij waar het TV-programma Boerderij van Dorst wordt opgenomen. Volgens de adresgegevens van de BAG is het adres van het pand Van Isendoornlaan 222. Echter op OSM en BRT wordt de weg die er langs loopt aangegeven als Terwoldseweg. In de BGT en Google maps is het Van Isendoornlaan.

Dus ik vraag me af, wat is de juiste naam van het adres en de weg waar het pand zich bevindt. Zelf kom ik nooit in die omgeving.

https://www.openstreetmap.org/#map=19/52.23418/6.00784

Het is het verlengde van de Van Isendoornlaan en dus heet hij Van Isendoornlaan.
De Terwoldseweg loopt iets zuidelijker.
Deze weg is ooit een weg geweest, die van de Terwoldseweg aftakte en naar een boerderij of boerderijen liep met een straatnaam Terwoldseweg in het adres.
Dus dit is nog oud zeer :slight_smile:

1 Like

Ten oosten ervan loopt de Terwoldseweg wel ongeveer in het verlengde ervan met een viaduct over de A50. Ik kan me voorstellen dat voor de aanleg van de nieuwbouwwijk Zuidbroek de Terwoldseweg vanaf de A50 in een rechte lijn richting het westen doorliep naar Apeldoorn, dan was het vroeger daar de Terwoldseweg.

1987
https://www.topotijdreis.nl/kaart/1987/@197529,471838,11.77

Zie ik net dat topotijdreis vanaf 2006 ook luchtfotobeelden heeft.

Nee, dat deed hij niet. De Terwoldseweg heeft altijd met deze bocht vanaf het viaduct gelegen. Er waren aftakkingen van de Terwoldseweg naar diverse boerderijen. De Terwoldseweg heeft altijd tegen de achterkant van Sint Joseph (nu GG net) aangelegen.
Je kunt in de link van Allroads, Topotijdreis zien dat de Terwoldseweg voor de A50 min of meer rechtdoor liep en na de aanleg van de A50 is de bocht naar het viaduct aangelegd. Dat viaduct bedient dus 2 wegen, de Nijbroekseweg en de Terwoldseweg
En vanaf de Terwoldseweg liep dus de aftakking met een grote bocht langs meerdere boerderijen weer terug naar de Terwoldseweg.
En de weg waar we het nu over hebben, is een deel van die bocht