Tags voor winkelnummers

Ik ben momenteel bezig om een hoop website=* tags in brand:website=* om te zetten, en ik kom een hoop tags voor winkelnummers, zoals winkelnummer=*, shop:id=* en jumbo:id=* en de algemene ref=*. Wat vinden jullie ervan om van al deze tags brand:ref=* of shop:ref=* te maken in combinatie met de brand=* tag? Ik wil er wel een formeel voorstel voor schrijven, maar ik deel dit idee eerst als opiniepeiling.

2 Likes

Ik zou simpelweg voor ref=* gaan. Ingewikkeldere varianten zijn alleen nodig als er meerdere nummeringssystemen door elkaar lopen.

1 Like

Ik zou vooral consistent willen blijven. Als website=* naar de filiaalwebsite leidt, moet ref=* ook de referentie naar het filiaal zijn. Dus ik zou gaan voor ref=* en eventueel daarnaast brand:ref=*.

Overigens vraag ik me af wat je precies als brand:ref=* wil taggen?

Zoals een ATM of een postbedrijf in een winkel. Dat wordt lastig te taggen. Daarom stel ik een specifiekere ref tag zoals shop:ref voor die specifiek over de filialen gaat.

brand:ref is misschien ongelukkig gekozen, want dat zou nog over een ref nummer kunnen gaan die op het merk slaat. Ik bedoel specifiek een tag voor het winkelnummer dat een keten zelf hanteert.

Nu snap ik het helemaal niet meer. Wat is jouw idee dan precies voor het verschil tussen shop:ref en brand:ref?

1 Like

Ik denk dat je brand:ref kunt negeren. Dat was een andere suggestie om winkelnummers te taggen, maar waarschijnlijk ongelukkig gekozen.

Ah okee, duidelijk. Ik zou nog steeds voor de standaard ref gaan voor het winkelnummer. Als er dan nog extra (niet primaire) zaken zijn kunnen die een *:ref=* (of ref:*=*) krijgen.

1 Like