Sverige - omutvärdering av moderatorer - december 2022

Tjena alla monsterdiggare!

Enligt moderatorsriktlinjerna måste de underforum/kategorier som skapades innan riktlinjerna omutvärdera sina moderatorer på nytt med start senast den 10 december i år.

Då den svenska delen är en sådan kategori så måste den här tråden skapas i syfte att öppna en dialog om vilka som ska vara moderatorer framöver.

Med start i dag och fem dagar framöver kan man diskutera följande:

  • Hur har modereringen fungerat hittills?
  • Är det någon som borde läggas till som moderator? (dubbelkolla kraven först)
  • Några andra ändringar som önskas?

Efter dessa fem dagar kommer en omröstning att hållas i syfte att godkänna listan med moderatorer.

Väl mött!

(Hela detta inlägg bygger på ett centralt direktiv från forumledningen)

1 Like

Jag för min del avstår gärna moderatorrollen, jag tycker jag inte tillför något.
Det är ju också väldigt få inlägg i Svenska avdelningen, och inget större behov av moderering.

@Msiipola Å andra sidan hänger du intepå de andra forumen så bra att ha dig här.

Jag är väldigt ny i detta forum så jag har inte stött på någon modering jag tänkt på. Skriver lite allmänt om ämnet:

Jag gillar livliga diskussioner om kartor och det som anknyter till det. Hoppas det är och förblir tillåtet.
Högt i tak, man får tåla att någon tycker man editerar idiotiskt. Alltså inga ömma tår, men angrepp på personer hör inte hemma någonstans och bör modereras bort. Att säga att någon är en idiot är inte ett argument (även om man själv råkar tycka det om personen).
Dock förekommer det i princip inte alls vad jag sett, så det är lite av en ickefråga.

I övrigt har jag inte mycket att tillägga om modereringen, förutom ett tack till er som har den rollen och lägger den tiden.

2 Likes

Ingenting har modererats än, så det finns inget att värdera - men det var tydligen ett krav att posta det här. Det hade varit bra om fler kom in på forumet dock. Det finns ju alltid saker att diskutera.

Jag delar för övrigt din åsikt @AndersAndersson.

3 Likes

Hallå igen alla monsterdiggare,

Nu har det gått minst fem dagar sedan diskussionen påbörjades och det är dags för omröstning under lika lång tid. Inga namn har tillkommit och inga har direkt avsagt sig rollen, men om @Msiipola bekräftar att han inte längre vill vara moderator så räknas han inte med i omröstningen, annars är listan oförändrad.

Minst fyra femtedelar (80 %) av det totala antalet röstande måste vara för listan över moderatorer. Omröstningen kommer att vara öppen, alla kan se vem som har röstat på vilket alternativ i syfte att förhindra fusk.

Tack å bock!

(Hela detta inlägg bygger återigen på ett centralt direktiv från forumledningen)


Godkänner du @riiga, @Wulfmorn, @leojth och @Msiipola som moderatorer för den svenska kategorin?
  • Ja
  • Nej (kommentera gärna varför)

0 voters

Ja, ta bort mig som moderator

Jag låter omröstningen vara eftersom jag inte vet om den nollställs om ändrar i den, men vi räknar bort dig i och med att du har avsagt dig rollen.

Det är nog ok att ta bort dig även om folk röstar för att behålla dig. Det är dock vilket som. Det är ju ingen moderering som krävs just nu, eller några flamewars att släcka.

Jag antar att det enda vi behöver göra är att ta bort ev. spamposts som kanske dyker upp nån gång i framtiden.

Tack alla för ert deltagande och det förnyade förtroendet.

1 Like

Nu har det gått ett år. Är du nöjd med arbetsbelastningen @riiga eller känner du att det är för mycket och vill lämna över facklan till någon annan?

Hårt arbete :sweat_smile:

Det är knappt någon arbetsbelastning alls, så det är lugnt. Känner att jag klarar av detta utan problem.

2 Likes